Hybrydowa franczyza
W stoisko NeoNail trzeba zainwestować minimum 21 tys. zł netto. Po jakim czasie inwestycja może się zwrócić?
NeoNail ma obecnie 125 własnych punktów sprzedażowych oraz 65 franczyzowych.
– Ale te liczby zmieniają się dosłownie z dnia na dzień, bo placówek przybywa bardzo szybko – zastrzega Sabina Frąckowiak, menedżer sieci franczyzowej NeoNail.
Na początku marka przyjęła założenie, że będzie rozwijać się w miastach liczących powyżej 100 tys. mieszkańców. Ale teraz nowe punkty powstają też w znacznie mniejszych miejscowościach – już od 20 tys. mieszkańców.
– Każdą lokalizację sprawdzamy indywidualnie, badając jej potencjał sprzedażowy – wyjaśnia Sabina Frąckowiak.
NeoNail lokuje swoje punkty głównie w galeriach handlowych – dużych i małych, także w pasażach przy hipermarketach. Placówki powstają w trzech formatach: jako wyspy handlowe, sklepy oraz showroomy – czyli miejsca, które nie tylko prowadzą sprzedaż, ale także organizują szkolenia.
Minimalna kwota inwestycji w punkt prowadzący sprzedaż lakierów hybrydowych oraz akcesoriów do stylizacji paznokci to 21 tys. zł netto. Taka suma wystarczy w przypadku wynajmu w pełni wyposażonego stoiska (obejmuje też zatowarowanie).
– Oczywiście biorca może też kupić stoisko u wskazanych przez nas dostawców – dodaje Sabina Frąckowiak. – Jego wielkość zależy od powierzchni, jaką zgodzi się wynająć galeria handlowa. Natomiast jeśli chodzi o wielkość sklepów, to nie mamy żadnych ograniczeń dotyczących minimalnej czy maksymalnej powierzchni.
Franczyzobiorca albo sam proponuje lokalizację dla placówki, albo może liczyć na wsparcie w jej poszukiwaniach (i negocjacjach stawek najmu) ze strony licencjodawcy. Centrala firmy zapewnia także szkolenia, zarówno produktowe, jak i sprzedażowe. Odbywają się one przed otwarciem nowego punktu i później, w trakcie jego działalności, w miarę potrzeb czy też np. zatrudniania nowych pracowników. Są bezpłatne. Licencjobiorca może też liczyć na doradztwo przy rekrutacji pracowników, wsparcie marketingowe, stałą pomoc przy ewentualnych bieżących problemach. Jak informuje franczyzodawca, placówki osiągają rentowność z reguły między 3 a 6 miesiącem działalności.
– Mamy franczyzobiorców, którzy sami stają za ladą i pracują w swojej placówce – mówi Sabina Frąckowiak. – Ale są też tacy, którzy prowadzą już po kilka naszych stoisk i zatrudniają sporo personelu. Obecny rekordzista prowadzi dziewięć punktów z szyldem NeoNail.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Nest Bank
Placówki bankowe
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży kosmetyki, biżuteria, upominki
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


