Liczenie się opłaca

Różne lokalizacje
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

 Obecnie mamy 8 placówek franczyzowych i 1 własnościową, a od października rusza dziewiąta w Lesznie. Liczba naszych uczniów stale rośnie, bo zwiększa się świadomość wśród rodziców na temat znaczenia dobrej edukacji matematycznej dla rozwoju dziecka i jego przyszłej pozycji na rynku pracy. To zmotywowało nas do zwiększenia zasięgu franczyzy – mówi  Małgorzata Dobrowolska, dyrektor firmy Prometeus, właściciela marki Early Math.

Obecnie firma szuka franczyzobiorców  w miastach trzech wielkości – od 50 do 100 tys. mieszkańców,  od 10 do 50 tys., a ostatnio także w miejscowościach do 10 tys. osób. Oferty są zróżnicowane cenowo oraz pod względem zawartości pakietu startowego.

Opłata licencyjna zależy od wielkości obszaru gwarancji wyłączności i wynosi od 2 tys. do 5 tys. euro. Do kosztów inwestycyjnych  należy doliczyć jeszcze wyposażenia placówki w niezbędne pomoce dydaktyczne (około 2-5 tys. zł) oraz meble – wylicza Małgorzata Dobrowolska.

Minimalne wymagania lokalowe stawiane przez firmę Prometeusz to dwa pomieszczenia dydaktyczne (12-15 m2) i jedno pomieszczenie administracyjno-biurowe. Konieczny jest także dostęp do toalety. Dopuszczalny jest wynajem powierzchni w biurowcach lub innych obiektach komerycjnych, jak również adaptacja lokali mieszkalnych.

Szkolenie to podstawa

Aby zostać licencjobiorcą EarlyMath, nie trzeba być nauczycielem ani posiadać przygotowania matematycznego, można działać w oparciu o zatrudnianych przez siebie nauczycieli. Rekrutację pracowników prowadzi sam licencjobiorca. Co ważne, kandydaci nie muszą mieć formalnego przygotowania pedagogicznego, zobowiązani są jednak do udziału w szkoleniach organizowanych przez franczyzodawcę. Po ich ukończeniu uczestnicy otrzymują certyfikaty uprawniające do prowadzenia zajęć EarlyMath.

Szkolenia podzielone są na trzy moduły, w zależności od wieku kursantów (dla grup 4-8 lat, 9-11 lat, 12-19 lat). Nauczyciele uczą się metod i technik pracy z dziećmi, zapoznają się z pomocami naukowymi. Zajęcia prowadzone są na podstawie podręczników kupowanych od licencjodawcy, które franczyzobiorca sprzedaje uczniom z około 20-proc. marżą – wyjaśnia dyrektor firmy Prometus.

Opłaty i zyski

Po otwarciu szkoły franczyzobiorca ponosi opłaty tantiemowe, które wynoszą 10 proc. od kosztu zajęć. Tantiemy dotyczą tylko pierwszych 60 uczniów w danej placówce, lekcje wykupowane przez kolejnych uczniów nie są obciążane opłatami tantiemowymi. Po stronie właściciela szkoły leży ustalenie cennika za zajęcia edukacyjne.

Rekomendujemy pobieranie opłat w ratach miesięcznych lub za dłuższe okresy nauki, jednak nie jest to obowiązkowe. Przy płatnościach w ratach miesięcznych cena w naszej placówce własnej wynosi 150 zł – mówi Małgorzata Dobrowolska.

Szacowany okres zwrotu z inwestycji wynosi przeciętnie od roku do 2 lat.

Author
Małgorzata Ciechanowska

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €