Rabat na kawę
SO! COFFEE daje 50-procentowy rabat na opłatę za przystąpienie do sieci. W ten sposób chce przyciągnąć nowych franczyzobiorców. Gdzie ich szuka?
Pod szyldem SO! COFFEE działa obecnie blisko 60 kawiarni. Siedem z nich jest prowadzonych przez franczyzobiorców. W najbliższych miesiącach mają zostać otwarte trzy kolejne.
– Chcemy rozwijać franczyzę w miejscach, które według naszych analityków są strategiczne i mają potencjał – mówi Grzegorz Łyczak, zastępca dyrektora operacyjnego, odpowiadający w SO! COFFEE także za franczyzę. – Zależy nam na znalezieniu partnerów w Szczecinie, Trójmieście i Poznaniu, gdzie działają już nasze kawiarnie, ale jest jeszcze też miejsce na nowe. Chcemy również otworzyć lokale w Rzeszowie i Zielonej Górze, gdzie jeszcze nas nie ma.
Aby przyciągnąć nowych franczyzobiorców, marka zdecydowała się obniżyć o połowę opłatę wstępną.
– Proponujemy rabat w wysokości 50 proc. na opłatę wstępną, która normalnie wynosi 30 tys. zł netto. Tak na dobry początek – zachęca Grzegorz Łyczak.
W opłacie wstępnej zawiera się m.in. podręcznik operacyjny, koszty marketingu na pierwszy rok działalności, pakiet marketingowy na otwarcie, pomoc doświadczonych pracowników centrali przez pierwsze dni po uruchomieniu lokalu. Franczyzodawca zapewnia także kilkuetapowe szkolenie baristyczne, sprzedażowe, z bezpieczeństwa żywności, które odbywa się w Centrum Szkoleniowym i funkcjonujących lokalach partnerskich.
Znalezienie lokalu leży po stronie franczyzobiorców. Optymalna powierzchnia na SO! COFFEE to 70 m2. Możliwe jest też jednak otwarcie kawiarni w formacie wyspy handlowej, wówczas wystarczy 40 m2. Licencjodawca pomaga ocenić potencjał danej lokalizacji i przygotować lokal do otwarcia. Centrala przygotowuje projekt architektoniczny i odpowiada za aranżację wnętrza. Minimalna kwota, jaką należy przeznaczyć na inwestycję, to 290 tys. zł (ostateczne wydatki są uzależnione m.in.: od formatu i wielkości lokalu, stanu wyjściowego pomieszczeń). Miesięczna opłata franczyzowa wynosi 5 proc. netto od obrotu.
Eksperci szacują wartość rynku kawy w Polsce na ponad 5 mld zł. Według badań Food Research Institute podczas wizyty w kawiarni wydajemy około 25 zł. Do kawy zamawiamy zwykle deser. Na taką przyjemność pozwalamy sobie średnio 10 razy do roku, choć zauważalna jest tendencja wzrostowa.
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


