Zarobek na paczkach
Franczyzodawcy Ship Center wprowadzili nowy, partnerski wariant współpracy.
W Ship Center można załatwić kilka spraw za jednym razem. W ofercie są przesyłki krajowe i międzynarodowe, cyfrowe i wielkoformatowe wydruki, gadżety reklamowe, pieczątki czy profesjonalne opakowania. Aby dotrzeć do klienta na czas, Ship Center nawiązało współpracę z 12 firmami kurierskimi i spedycyjnymi, m.in.: UPS, DPD i DHL. Przedsiębiorstwo dostarcza usługi zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych. Z usług poligraficznych korzystają głównie firmy, a z kurierskich małe i średnie przedsiębiorstwa oraz konsumenci indywidualni.
Alternatywa dla biznesmena
Pierwszy punkt własny franczyzodawców stanął w Katowicach w 2013 roku. Właściciele nie zwlekali z decyzją i w tym samym roku wystartowali z biznesem we franczyzie. – Widzieliśmy, że punkt się sprawdza, jest popularny. Chcieliśmy zwiększyć nasze moce przerobowe. Trudno było samodzielnie obsłużyć klientów w całej Polsce – mówi Łukasz Osyra z Ship Center. Franczyzobiorcy szybko połknęli haczyk. W sieci znalazło się 65 jednostek franczyzowych, głównie na Śląsku. Właściciele nie zamierzają zwalniać tempa. W każdym miesiącu na mapie Ship Center pojawiają się nowe jednostki pod batutą franczyzobiorców.
Według warunków zawartych w umowie franczyzowej, licencjobiorca otwiera punkt Ship Center od zera w nowym pomieszczeniu. Alternatywną opcją jest współpraca partnerska. – Rok temu zdecydowaliśmy się na urozmaicenie działalności o wariant partnerski. Partner to osoba, która już prowadzi własną działalność biznesową i pragnie dodać do swojej oferty nasze usługi – mówi Łukasz Osyra. Powierzchnia lokalu Ship Center sięga od 15 do 50 m2. Partner ma zapewnione pełne wyposażenie placówki, oklejenie witryn i pomoc w uruchomieniu punktu. Pomieszczenie musi znajdować się na parterze, w pobliżu parkingu, aby łatwo było przywieźć i wyładować paczki. Miasto, w którym stanie lokal franczyzowy, powinno mieć więcej niż 3 tys. mieszkańców.
Pieniądze na stół
Kandydat na licencjobiorcę musi wykazać się motywacją do pracy na własną rękę. Przystępując do współpracy pod znanym szyldem, dostaje dostęp do szkoleń teoretycznych i praktycznych z poligrafii i usług kurierskich. Podczas bieżącej działalności może wziąć udział w kursach doszkalających. W razie problemu kontaktuje się z wewnętrzną infolinią, z liderem branży spedycyjnej czy poligraficznej. Co więcej, partner Ship Center zamawia produkty od sprawdzonych dostawców, bazując na wynegocjowanych warunkach handlowych. Franczyzodawcy regularnie przekazują mu know-how dotyczące pozyskiwania klientów. Raz w roku organizują zjazd wszystkich partnerów w sieci, na którym zgłębiają tajniki biznesu w Ship Center. Przez cały okres współpracy nad poszczególną jednostką franczyzową czuwa osobny opiekun z centrali.
Licencjobiorca otworzy placówkę za minimum 8,5 tys. zł netto. Na koszt inwestycji składa się pełna aranżacja lokalu oraz podstawowy pakiet licencyjny. W ramach pakietu franczyzobiorca dostaje meble, oprogramowanie do obsługi przesyłek kurierskich, oznakowanie lokalu, komputer, wagę do paczek i dostęp do strony internetowej firmy. Decydując się na najtańszy wariant, licencjobiorca kupuje produkty poligraficzne w centrali Ship Center. Jeśli chce wykonywać je na własną rękę, musi wyłożyć na stół dodatkowe pieniądze. Maksymalna kwota inwestycji, która obejmuje zakup maszynki do wykonywania pieczątek i dodatkowej drukarki, sięga 19,9 tys. zł netto. Ostateczna kwota zależy od wybranych elementów wyposażenia. – Modelujemy kwotę wstępną wspólnie. W zależności od asortymentu franczyzobiorca ponosi odpowiedni koszt – mówi Łukasz Osyra. Przez pierwszych sześć miesięcy współpracy licencjobiorca jest zwolniony z opłat na rzecz franczyzodawców. Potem pokrywa stałą kwotę franczyzową w wysokości 290 zł miesięcznie. Partner płaci mniej – 50 zł, za to już od pierwszego miesiąca współpracy. Na zwrot z inwestycji franczyzobiorca czeka od 12 do 16 miesięcy od uruchomienia punktu.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży usługi dla konsumentów
AgencjaTlumaczen.pl
Biura tłumaczeń i przygotowanie dokumentów
Citybox24.pl
Magazyny samoobsługowe
epaka.pl
Usługi kurierskie
Extra Services
Przeprowadzki, sprzątanie, naprawy, konserwacja
Fashion Laundromat
Pralnie samoobsługowe
Furgonetka Punkt
Usługi kurierskie
Kobieta i Rozwód
Centra wsparcia w trakcie rozwodu
Mail Boxes Etc.
Usługi kurierskie
Pralnia EBS
Pralnie samoobsługowe
Quick Ride
Wynajem hulajnóg, taksówki i dostawy jedzenia
Speed Queen
Pralnie samoobsługowe
Upadłości - Ekspert
Oddłużania i obrót nieruchomościami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

