Hossa potrwa długo
Zawód pośrednika nieruchomości cieszy się coraz większym prestiżem – mówi Jakub Rawski, dyrektor ds. franczyzy Zachód Nieruchomości.
Jak dużą sieć placówek zbudował Zachód Nieruchomości?
Obecnie funkcjonują dwa nasze oddziały własne oraz 12 franczyzowych. Założyliśmy, że w najbliższych latach zbudujemy sieć liczącą 100 placówek, jednak od ilości ważniejszy jest dla nas charakter współpracy oraz dobór franczyzobiorców, co przekłada się na jakość wykonywanych usług. W tym roku powstało kilka nowych oddziałów, m.in w Świebodzinie oraz w Gdyni. Do końca roku planujemy powołać do życia cztery kolejne m.in. w Głogowie, Toruniu czy też w Opolu. Interesuje nas woj. lubuskie, zachodnia część kraju, jednak nie zamierzamy się ograniczać i jesteśmy zainteresowani również innymi województwami. Chętnie podejmiemy współpracę z partnerami z Pomorza lub z Wielkopolski.
Jakie wymagania stawiacie kandydatom na franczyzobiorców?
Interesują nas kandydaci z doświadczeniem handlowym bądź przedsiębiorcy działający w pokrewnych branżach. Ale nie tylko. Naszą ofertę kierujemy również do młodych osób, poszukujących pomysłu na siebie. Otrzymujemy także propozycje od działających biur nieruchomości, które chciałyby się przyłączyć do naszej sieci i dla których działalność pod naszym szyldem jest doskonałym sposobem na rozwój. Nie wykluczamy takiej ewentualności, taki rodzaj ekspansji również leży w kręgu naszych zainteresowań. Specyfika naszego konceptu franczyzowego polega na zagwarantowaniu franczyzobiorcy codziennego doradztwa i stałej opieki koordynatora. Jako firma rodzinna stawiamy na budowanie długofalowych relacji interpersonalnych, na tym właśnie opieramy nasz model współpracy. Nasi franczyzobiorcy nie są odsyłani do podręcznika operacyjnego, zawsze stawiamy na rozmowę lub spotkanie i wspólne rozwiązywanie problemów.
Z jakimi kosztami inwestycji muszą liczyć się franczyzobiorcy?
Całkowita kwota inwestycji może być zróżnicowana, w zależności od sytuacji zawodowej kandydata. Mam na myśli to czy kandydat np. posiada lokal nadający się na biuro, czy może dopiero nosi się z zamiarem wynajęcia bądź zakupu takiej nieruchomości itd. Czynników jest wiele. Opłata licencyjna wynosi 3 tys. zł, opłata miesięczna 800 zł. Jest też opłata bieżąca w wysokości 5 proc. miesięcznego przychodu franczyzobiorcy. Warto dodać, że od chwili podpisania umowy franczyzowej gwarantujemy miesięczny okres karencji od opłat, a w trzech pierwszych miesiącach są one niższe od standardowych.
Na co mogą liczyć licencjobiorcy w ramach pakietu franczyzowego?
Przede wszystkim franczyzobiorcy nie muszą skupiać się na budowaniu marki i pracować nad konkurencyjnością. Zachód Nieruchomości ma ugruntowaną pozycję na rynku. Nasi franczyzobiorcy nie muszą także zatrudniać prawnika, informatyka, nie muszą inwestować w marketing i gadżety reklamowe. Nie muszą opłacać dostępu do systemów zarządzania firmą. Działając pod naszym szyldem pozostają pod stałą opieką koordynatora przez cały okres trwania umowy franczyzowej. W oparciu o nasze know-how koncentrują się na pozyskiwaniu ofert. Głównym źródłem przychodu jest prowizja ze sprzedaży lub wynajmu nieruchomości, jak również prowizja wynikająca z doradztwa finansowego.
Jak długo nowe biuro musi budować bazę klientów?
W ramach współpracy przekazujemy naszym franczyzobiorcom oferty nieruchomości na sprzedaż, jak również informacje o potencjalnych klientach, noszących się z zamiarem zakupu nieruchomości. To zdecydowanie pomaga w budowaniu katalogu ofert. Jednak budowanie bazy ofert i klientów jest stałym elementem pracy każdego oddziału. To nieustający, powtarzalny proces pozyskiwania, prezentacji i sprzedaży nieruchomości. Rentowność, a w następstwie zwrot poniesionych nakładów na inwestycję, może pojawić się po upływie 3 - 4 miesięcy. Zakładamy, że po takim czasie od chwili rozpoczęcia działalności biura dojdzie do pierwszej transakcji i zwykle taki scenariusz się sprawdza.
Jak ocenia pan kondycję rynku obrotu nieruchomościami?
Jest bardzo dobra i uważam, że ten stan hossy potrwa jeszcze długo, oby jak najdłużej. Nie sposób nie zauważyć wzrastających cen nieruchomości, jednak nie wpływają one ujemnie na popyt. Branża ma się bardzo dobrze, a zawód pośrednika nieruchomości cieszy się coraz większym prestiżem. Dalszy rozwój rynku uzależniony jest od wielu czynników, chociaż by od zainteresowania kredytami hipotecznymi - które obecnie również cieszą niesłabnącym zainteresowaniem.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


