Plan z dużym rozmachem
Franczyzodawca Xtreme Fitness Gyms ma ambitne plany. W ciągu czterech lat chce otworzyć sto klubów.
Obecnie Xtreme Fitness Gyms posiada 18 placówek, w tym 11 własnych i 7 franczyzowych. Lada chwila ich liczba wzrośnie do 25. W sierpniu otwarty został klub franczyzowy w Jaśle, a do końca roku otworzą się jeszcze Ostrowiec Świętokrzyski, Tarnowskie Góry, Dębica oraz drugi klub w Tarnowie.
– To miejsce, w którym wszystko się zaczęło, mamy do niego ogromny sentyment, ponieważ to właśnie w Tarnowie otworzyliśmy nasz pierwszy klub, który do dziś prosperuje doskonale. Zdecydowaliśmy się na uruchomienie drugiego, w którym poza samym klubem mieścić się będą headoffice, biura oraz sale konferencyjne – opowiada Paulina Pietraszewska, menedżer operacyjny sieci Xtreme Fitness Gyms. Dodaje ona, że zainteresowanie współpracą franczyzową z Xtreme Fitness Gyms permanentnie przybiera na sile.
– Zgłasza się do nas bardzo dużo potencjalnych franczyzobiorców, którzy chcą otwierać własne kluby pod naszą marką. Coraz częściej organizujemy spotkania grupowe dla zainteresowanych. Wcześniej odbywały się one indywidualnie. Plan na kolejne 4 lata to łączna liczba 100 klubów fitness w Polsce – mówi Paulina Pietraszewska.
Jej zdaniem plany są bardzo realne pomimo dużej konkurencji na rynku fitness. Z ostatniego raportu „European Health & Fitness Market Report 2017” opracowanego przez Deloitte oraz EuropeActive wynika, że przychody ogółem klubów fitness w Polsce w 2016 roku wyniosły 3,7 mld zł, czyli były tylko o 0,8 proc. większe niż rok wcześniej. Nowych klubów otwiera się niewiele, na dodatek tzw. wskaźnik penetracji (czyli liczba członków klubów fitness do wielkości populacji) wynosi u nas 7,4 proc., podczas gdy średnia europejska wynosi 7,8. Ponadto średnia cena karnetu do klubu fitness spadła, z 125 zł do 116 zł. Mimo to właściciele klubów optymistycznie patrzą w przyszłość.
– Wyróżnia nas to, że zapewniamy najwyższą jakość usług w bardzo niskiej cenie. Jesteśmy siecią obsługową, w której ceny karnetów równają się cenom klubu samoobsługowego. Wchodzimy w interakcję z naszymi klientami, chcemy pomagać im w osiąganiu swoich celów fitness. Dysponujemy ponadto dobrym sprzętem, rozmieszonym tak, aby maksymalnie wykorzystać każdy metr kwadratowy powierzchni klubu, dzięki czemu mamy niskie koszty utrzymania. Warto wspomnieć, że pracujemy na własnym systemie zarządzającym, a nasi klubowicze mają możliwość korzystania ze wszystkich klubów Xtreme Fitness Gyms bez dodatkowych opłat – mówi Paulina Pietraszewska. Zaznacza ona też, że firma stawia na rozwój w mniejszych miejscowościach, gdzie rynek klubów fitness nie jest jeszcze rozwinięty, a zapotrzebowanie równie duże.
Kandydaci na franczyzobiorców Xtreme Fitness Gyms powinni mieć pojęcie o prowadzeniu biznesu, dysponować gotówką na inwestycję oraz wykazywać 100 proc. zaangażowania.
Znalezieniem lokalu oraz negocjacją najkorzystniejszych warunków najmu zajmuje się franczyzodawca. Zapewnia on również pomoc w wykończeniu wnętrza klubu, zgodnie ze standardami sieci oraz przystosowanie go do użytkowania. Franczyzodawca szacuje koszty inwestycji, analizuje strategię konkurencji, opracowuje strukturę karnetów, ustalając najkorzystniejsze ceny, przygotowuje plan marketingowy oraz kampanię przedsprzedażową i szereg szkoleń.
Wstępna opłata franczyzowa wynosi 40 tys. zł netto. W trakcie współpracy franczyzodawca pobiera opłatę bieżąca w wysokości 5 proc. od obrotu oraz 5 zł od każdego metra kwadratowego lokalu. Opłaty te naliczane są dopiero po otwarciu klubu. Przedstawiciele marki zapewniają, że zwrot z inwestycji następuje po około 2 latach. Łączna kwota inwestycji, która potrzebna jest na otwarcie klub fitness wynosi od 400-600 tys. zł.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


