Trzy kroki przed konkurencją
– Partnerem do rozmów jest dla nas każdy, ale franczyzobiorcami mogą zostać nieliczni – mówi Leszek Michniak, prezes grupy WGN.
Jak duża jest dziś sieć biur WGN?
Mamy trzy placówki własne i 78 jednostek partnerskich. Oprócz pośrednictwa w obrocie nieruchomościami, WGN posiada też działy zajmujące się pomocą w uzyskiwaniu kredytów, ubezpieczaniu czy urządzaniu mieszkań. Do końca roku chcielibyśmy poszerzyć sieć o kolejne 18-20 oddziałów. Praktycznie mamy już biura w każdym większym mieście Polski. Trwają obecnie zaawansowane rozmowy na temat otwarcia oddziałów w Berlinie, Londynie, a także trzech biur w Warszawie. Stawiamy sobie za cel bycie trzy kroki przed konkurencją.
WGN to najstarsza polska sieć franczyzowa, zajmująca się obrotem nieruchomościami. Jak to się stało, że zdecydowaliście się na rozwój poprzez franczyzę?
Działamy na rynku od 27 lat, a sieć franczyzową budujemy od 25. Rozwój rynku nieruchomości w Polsce, tak na serio, zaczął się z początkiem lat 90. ubiegłego wieku. W roku 1991 założyłem Wielką Giełdę Nieruchomości. Pierwsze biuro powstało w stolicy Dolnego Śląska. Zaczynałem bardzo skromnie – od wynajmowanego 14,5 metrowego biura, by po sześciu latach WGN stał się właścicielem kamienicy w centrum Wrocławia. Do dzisiaj znajduje się tam siedziba centrali WGN. W 1993 roku WGN posiadał już trzy własne biura we Wrocławiu. W założeniach firma miała otwierać placówki własne na terenie całej Polski. Jednak zakładanie oddziałów w odległych miastach wiązałoby się z dużymi inwestycjami, wkładem pracy, a co najważniejsze – nadzorowaniem dziesiątek agentów na odległość. W tym samym czasie na mojej drodze pojawił się człowiek, który podzielił się ze mną swoim doświadczeniem pozyskanym z rynku amerykańskiego. Przez pół roku przekonywał mnie do współpracy na zasadach – nieznanej do tej pory w Polsce – franczyzy. Było to pionierskie i bardzo nowatorskie rozwiązanie jak na początek lat 90. XX wieku. Pierwszy oddział franczyzowy został uruchomiony w Jeleniej Górze. W roku 2000 Grupa WGN liczyła już 48 biur w całej Polsce. A trzy lata później utworzono pierwsze biura za granicą, na Węgrzech i w Rosji. Obecnie Grupę WGN tworzy ponad pół tysiąca menedżerów, agentów, doradców ds. nieruchomości, finansów, obsługi deweloperskiej, analityków, prawników, speców od reklamy i PR.
Kto może zostać franczyzobiorcą WGN?
Partnerem do rozmów jest dla nas każdy, ale franczyzobiorcami mogą zostać tylko nieliczni. Ludzie nastawieni na sukces, głodni wiedzy i ponadprzeciętni menedżerowie, którzy potrafią budować i prowadzić własne zespoły, są dla nas idealnymi partnerami. Średni staż biura WGN to ponad 8 lat współpracy, gwarantującej duże przychody dla franczyzobiorców. Blisko trzydziestoletnie doświadczenie na rynku pozwala nam osiągać rekordową liczbę bezpiecznych transakcji, również na rynku międzynarodowym. Do naszej sieci przystępują zarówno kandydaci z doświadczeniem branżowym (w tym także osoby przechodzące z innych sieci franczyzowych), jak i ci, którzy stawiają pierwsze kroki na tym rynku. Dla tych ostatnich przygotowaliśmy, oprócz startowego przeszkolenia, szereg szkoleń w ramach Akademii Rynku Nieruchomości i Inwestycji WGN.
Ile trzeba zainwestować w otwarcie biura franczyzowego?
Minimalna kwota inwestycji to 10 tys. zł – dotyczy to tych kandydatów, którzy posiadają już w pełni wyposażony lokal na potrzeby usług. W tej sumie zawiera się też opłata za przystąpienie do sieci, która wynosi 3 tys. zł. Opłaty franczyzowa i marketingowa uzależnione są od wielkości miasta i ustalane indywidualnie z kandydatami. Nie ma opłat od obrotów, ani kar za działalność konkurencyjną po zakończeniu współpracy. Partner otrzymuje od nas m.in.: wzory ok. 200 dokumentów, niezbędnych do prowadzenia oddziału, dostęp do profesjonalnych oprogramowań, przechodzi szkolenia z zakresu prowadzenia działalności pośrednictwa, budowania zespołu agentów, pozyskiwania klientów i doprowadzania do bezpiecznych transakcji. Przewagą Grupy WGN nad innymi sieciami franczyzowymi jest niewątpliwe partnerski model współpracy, jasne i przejrzyste zasady oraz nacisk nałożony na wyszkolenie profesjonalistów, którzy potrafią bezpiecznie przeprowadzać transakcje nawet o kilkudziesięciomilionowej wartości.
Rozmawiała Monika Wojniak-Żyłowska
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Metrohouse
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


