PKN - umowy franczyzowe dla 200 stacji
Polski Koncern Naftowy w ramach projektu nowych umów franchisingowych chce pozyskać ok. 200 stacji, które uzupełniłyby dotychczasową sieć i wypełniły nisze rynkowe
Chodzi m.in. o zagospodarowanie segmentu obiektów dyskontowych, gdzie sprzedawano by stosunkowo tanie paliwo, a oferowano mniej usług - poinformował "Stację Benzynową" koncern.
Założenia programu franczyzy obejmują także:ujednolicenie na wszystkich stacjach „polityki marki" (zastąpienie logo Petrochemii Płock nowym Orlenu), wprowadzenie spójnej strategii marketingowej i jednolitej oferty dla klientów oraz uzyskanie przez koncern przychodów przy ograniczonych nakładach inwestycyjnych. PKN chce mieć docelowo co najmniej jedną stację benzynową w każdej miejscowości liczącej minimum 10 tyś. mieszkańców.
Przedstawiciele Stowarzyszenia Właścicieli Patronackich Stacji Paliw PKN Orlen chcą zaskarżyć do sądu płocką spółkę - dowiedziała się „Stacja Benzynowa".
Stacje patronackie oskarżają Orlen o nieprzestrzeganie umów. - W nich było zapisane, że będziemy kupować paliwo po cenach preferencyjnych, czyli najniższych spośród wszystkich innych kontrahentów Orlenu. Tymczasem jesteśmy daleko z tylu za zaopatrującymi się w Płocku zagranicznymi koncernami, które w ubiegłym roku kupowały paliwa średnio 8 groszy na litrze taniej niż, my - wyjaśnia jeden z członków Zarządu stowarzyszenia.
Z tego powodu właściciele patronackich stacji PKN stracili ponad 120 mln zł. Konflikt zaostrzył się po tym,jak prowadzone od maja negocjacje między właścicielami stacji patronackich PKN Orlen a zarządem koncernu zakończyły się fiaskiem. - Rozmowy w sprawie wypracowania warunków korzystniejszego zakupu paliwa od operatora nie przyniosły rezultatów. Obecna sytuacja sprawia, że mamy najdroższe paliwo, tracimy klientów i lokalne rynki - twierdzi przedstawiciel „niebieskich" (stacje z logo Petrochemii).
Jak zapewnia PKN, problemy mają rozwiązać nowe umowy franchisingowe. Projekt przewiduje pięcioletni okres współpracy, spójną strategię marketingową i ujednolicenie tzw. polityki marki.
Więcej: Stacja Benzynowa, listopad 2002, nr 11, str.16 i 22Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


