Niskokaloryczna franczyza
Polacy poddali się modzie związanej ze zdrowym trybem życia. Czy kawiarnie Fit Cake, sprzedające niskokaloryczne słodycze też staną się trendy?
Ciasto bez cukru i konserwantów, które na dodatek dobrze smakuje? Z taką ofertą wyszła sieć kawiarni Fit Cake. Właściciele firmy samodzielnie wymyślają zdrowe zamienniki dla znanych słodyczy. – Do najbardziej popularnych słodkości należy Snickers czy Lion bez cukru. Są tak sycące, że większość dziewczyn zjada tylko połowę – mówi Ewelina Choińska z Fit Cake. Przy każdym ciastku czy batoniku właściciele zamieszczają informację o składzie i kaloryczności produktu. Słodkości z Fit Cake trafiają do siłowni, przedszkoli i sali zabaw. – Prowadzimy cykl wykładów w przedszkolach i klasach 1-3. Zaszczepiamy w dzieciach chęć spróbowania czegoś słodkiego, co nie ma w sobie cukru – opowiada Ewelina Choińska.
Licencjobiorca rozwija skrzydła
Fit Cake ruszył w 2016 roku w Białymstoku. Od tego czasu zdobywa serca m.in. alergików, wegan. Potencjalny franczyzobiorca nie musi mieć doświadczenia w gastronomii. W ramach współpracy partnerskiej otrzymuje szkolenia biznesowe i produktowe. Do pomocy zatrudnia dwóch pracowników, jednego do wyrobu słodyczy, drugiego, zajmującego się obsługą klientów w kawiarni. Cukiernicy przechodzą dodatkowy warsztat w kierunku pieczenia i ozdabiania ciast. Przygotowują torty, lody, czekolady oraz produkty na zamówienie.
Klient może zjeść deser na miejscu bądź zamówić przez internet z dostawą pod drzwi. O ile w kawiarni spróbuje niemalże każdego ciastka, na wynos zamówi tylko niektóre produkty. – Wysyłamy do klientów głównie batony i ciastka bez kremu. Jeśli mamy je dostarczyć do innego miasta, to muszą wytrzymać podróż z kurierem – mówi Ewelina Choińska. Każda kawiarnia zostaje obrandowana przez właścicieli firmy. Licencjobiorca poznaje procedury BHP w lokalu gastronomicznym i sprawdzone przepisy na słodycze.– Dajemy franczyzobiorcy szansę wyboru produktów. Każdy może wyjść z propozycją nowego przepisu. Najważniejsze, żeby był opłacalny, to znaczy przyjął się wśród klientów danego miasta – mówi Ewelina Choińska.
Franczyzobiorca Fit Cake samodzielnie szuka lokalu na biznes. Kawiarnie powinny znajdować się w łatwo dostępnych miejscach, o dużym natężeniu ruchu pieszych. Najlepiej w miastach powyżej 20 tys. mieszkańców. Pomieszczenie Fit Cake składa się z zakładu produkcyjnego o powierzchni minimum 25 m2 i kawiarni większej niż 35 m2. Jeśli zaproponowane miejsce spodoba się właścicielom, licencjobiorca może zabrać się za urządzanie wnętrza. Korzysta przy tym z gotowego projektu kawiarni. Ze strony firmy dostaje wyłączność terytorialną na określonym terenie. Nie jest to jednak sztywna reguła. – Jeśli nasz partner znajdzie w swoim mieście osobę chętną do prowadzenia kolejnej kawiarni, może nawiązać z nią współpracę. Sam czerpie z tego korzyści. Bierze udział w podziale zysku z nowej inwestycji i dostaje procent od miesięcznego przychodu nowego partnera. W ten sposób wspólnie budujemy piramidę zależności – mówi Ewelina Choińska.
Zarobek ze zdrowia
Na wstępie franczyzobiorca inwestuje w przygotowanie punktu około 25 tys. zł. Kwota pokrywa remont i adaptację lokalu, wyposażenie części konsumpcyjnej, zakup sprzętu kuchennego i akcesoriów. Wysokość inwestycji w dużym stopniu zależy od stanu i wyposażenia wnętrza. Franczyzobiorca może posiłkować się wstępną koncepcją technologii lokalu. Oznacza to, że razem z firmą remontową za 299 zł netto szacuje koszty adaptacji pomieszczenia. Franczyzodawcy pobierają opłatę startową w wysokości 25 tys. zł. W ramach tej kwoty dostarczają przepisy, podręcznik operacyjny i wizualizację kawiarni. Co więcej koordynują remont i uczestniczą w otwarciu nowego miejsca. Franczyzobiorca generuje obroty 30-60 tys. zł. miesięcznie i ponosi koszty od 9 do 15 tys. zł. miesięcznie. Dodatkowo, co miesiąc uiszcza opłatę franczyzową na rzecz właścicieli. Sam decyduje w jakiej formie. Dzieli się z franczyzodawcą 2 proc. od obrotu netto lub płaci stałą kwotę 300 zł. Właściciele przekonują, że dzięki temu nie dokuczają finansowo swoim partnerom.
Walka o nowych klientów kawiarni rozgrywa się głównie w sieci. Zdjęcia ciast można dojrzeć na Facebooku i Instagramie. Partner, który nawiązuje współpracę z Fit Cake, dostaje wsparcie w postaci dedykowanych grup na Facebooku. To tam zamieszcza informacje o promocjach i nowościach w menu. Właściciele idą o krok dalej. Reklamują zdrowe ciasta za pośrednictwem blogerów i influencerów. Gwiazdy świata online polecają produkty poprzez swoje kanały w mediach społecznościowych. Dwie pierwsze licencjobiorczynie – przyjaciółki z Tarnowa dojrzały ciasta cukierni właśnie w mediach społecznościowych. Zachęcone zdrowymi przepisami odezwały się do właścicieli. Następnie wybrały się na wycieczkę do Białegostoku, żeby zasmakować słodkości. Produkty trafiły w ich kulinarne gusta. Wkrótce kobiety zdecydowały się otworzyć kawiarnię we franczyzie. Do tej pory poza Tarnowem do sieci franczyzowej dołączył Ełk.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

