Supermarket w dobrym stylu
Piotr i Paweł Wosiowie połączyli elegancję i fachową obsługę delikatesów z niskimi cenami supermarketów. Tak powstała sieć sklepów Piotr i Paweł.
Sklepy są bardziej przytulne, eleganckie, nie ma w nich charakterystycznego dla hipermarketów nieładu. Na klientów czekają uprzejmi i schludnie ubrani sprzedawcy.
- Nie mamy tanich rzeczy pod własną marką ani promocji, w których sprzedaje się towar bez marży lub poniżej ceny zakupu od producenta, aby przyciągnąć klientów – powiedział Profitowi Piotr Woś.
Ceny w sklepach sklepów Piotr i Paweł są minimalnie wyższe niż w hipermarketach. Ale zdarzają się i produkty wycenione konkurencyjnie w stosunku do największych sklepów: dobre wina, luksusowe wędliny czy słodycze. Natomiast wybór jest znacznie większy niż w sklepach osiedlowych.
Od roku 2000 Wosiowie zaczęli powiększać sieć, zawierając umowy franchisingowe z właścicielami sklepów. Jedynie Poznań zarezerwowali dla siebie i nie planują wyjścia poza jego granice. W sieci franchisingowej jest obecnie dziesięć sklepów. Do końca roku mają przybyć jeszcze trzy w Wielkopolsce i jeden w Toruniu.
Wchodząc w układ z Piotrem i Pawłem franchisobiorcy zyskują partnera, który podpowiada, jak skutecznie konkurować z innymi sklepami. Mogą też korzystać z należącej do rodziny Wosiów firmy logistyczno-dystrybucyjnej Warkom, która rozwozi towary do wszystkich sklepów sieci. Przygotowuje też dania gotowe: sałatki, pierogi i pieczone mięsa.
W opinii analityków na polskim rynku wciąż jest miejsce na rozwój niezależnych sieci handlowych. Zaopatrując kilkanaście sklepów, są bardziej efektywne od pojedynczych punktów. Kupując więcej, mogą wynegocjować lepsze ceny u producentów. Dlatego nawet jako mała sieć, Piotr i Paweł może prosperować i mieć całkiem przyzwoite wyniki finansowe.
Więcej: Jakub Stępień, Profit, listopad 2002, str. 64Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Żabka
Sklepy typu convenience
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


