Biznes na dodatek

Kolejne kraje podbite
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Rozliczenie podatku za granicą może być trudnym orzechem do zgryzienia dla polskich pracowników. Rozwiązanie proponuje firma CUF. Właściciele firmy wyciągają pomocną dłoń do tych, którzy pragną sprawnie rozliczyć i odzyskać podatek w innym kraju lub dostać zasiłek za granicą. W grę wchodzi obsługa podatkowa w siedmiu krajach: Niemczech, Holandii, Belgii, Anglii, Irlandii, Austrii i Danii. To w tych miejscach CUF posiada uprawnienia w zakresie doradztwa podatkowego. CUF pojawiło się na polskim rynku w 2002 roku. Od 10 lat rozwija się we franczyzie. – Obecnie aktywnie współpracujemy z ponad 200 biurami w całej Polsce. Jest to współpraca oparta częściowo na modelu franczyzowym – mówi Anna Wawrzynkiewicz, wiceprezes zarządu w CUF.

Transakcja wymienna

Osoba, która chce dołączyć do sieci partnerskiej CUF powinna mieć styczność z klientami wyjeżdżającymi do pracy za granicę. To oni mogą być potencjalnie zainteresowani usługami podatkowymi. Działalność pod szyldem CUF należy traktować jako dodatek do już prowadzonego biznesu. Franczyzobiorca może wybrać jeden z dwóch modeli współpracy. Jeśli prowadzi biuro rachunkowe, firmę pośrednictwa finansowego czy agencję zatrudnienia, wchodzi w program Partner. Tym samym rozszerza swoją ofertę o rozliczenie podatku i uzyskanie zasiłku. Do obowiązków franczyzobiorcy zalicza się wówczas pozyskanie klientów i przygotowanie dokumentacji do zwrotu podatku. Drugi wariant dopasowany jest do osób, które zarządzają firmą – pośrednikiem w zatrudnianiu Polaków za granicą, tj. agencja pracy. Właściciel agencji dołącza do sieci poprzez program TROS (Tax Repayment Outsourcing System). Podobnie jak w programie Partner, dodaje usługi CUF do swojej oferty. Jednak warunki współpracy różnią się. Agencja pracy czy agencja rekrutacyjna staje się wyłącznie pośrednikiem pomiędzy CUF a pracownikami. Za cały proces pozyskiwania i obsługi klientów odpowiada franczyzodawca.

Po zakończeniu negocjacji, partner podpisuje umowę licencyjną. W ramach umowy właściciele zapewniają mu cykl szkoleń z obsługi klienta i produktów firmy. – Pomagamy partnerom na różnych poziomach: od bezpłatnego wsparcia marketingowego, po doradzanie w kontaktach z klientem i ich pozyskiwaniu. Staramy się, by partnerzy zawsze mieli możliwie szybko aktualną wiedzę, która jest im potrzebna podczas współpracy z nami. Współpracujemy na zasadach fair play, np. przypisujemy partnerom klientów z roku na rok – przyznaje Anna Wawrzynkiewicz.

Zaangażowanie w cenie

Niezależnie od wybranego wariantu współpracy, partner nie ponosi na wstępie żadnych kosztów inwestycji. – Koszty po stronie partnera to przede wszystkim czas. Nie ma finansowego wkładu własnego. Wierzymy, że jeżeli partner ma już teraz potencjalnych klientów i zaangażuje się, zaowocuje to zyskiem dla obu stron – mówi Anna Wawrzynkiewicz. Biorca i dawca licencji franczyzowej rozliczają się w formie prowizji, ustalanej indywidualnie. Wysokość prowizji zależy od modelu relacji partnerskiej. Franczyzobiorca przyjmuje klientów samodzielnie lub z pomocą pracowników, w miejscu, gdzie prowadzi swoją podstawową działalność. Właściciele konceptu nie określają minimalnej wielkości lokalu. Ważna jest przestrzeń do obsługi klienta, zlokalizowana w centrum miasta lub centrum handlowym.

Franczyzodawcy szukają chętnych do prowadzenia doradztwa podatkowego w całej Polsce. – Z naszych doświadczeń wynika, że nowe placówki sprawdzają się zarówno w dużych miastach, jak i w bardzo małych miejscowościach, gdzie wydawałoby się, że klientów wyjeżdżających zagranicę jest stosunkowo niewielu – potwierdza Anna Wawrzynkiewicz.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €