Tną, farbują, zarabiają

Właściciele salonów fryzjerskich Hair Styling Team startują z franczyzą.
W Hair Styling Team tradycyjne fryzjerskie rzemiosło zderza się z nowoczesnym systemem obsługi wprost z salonów z Los Angeles. Klient rezerwuje wizytę przez internet i bez kolejki siada na fotelu fryzjerskim. Już niedługo będzie mógł skorzystać z usługi również w lokalu franczyzowym. – Otwarcie pierwszego własnego salonu nastąpiło w 2008 roku. Początki były trudne, w galeriach handlowych jest duża konkurencja ze strony znanych salonów sieciowych. Od tego czasu wiele się nauczyliśmy, wiemy, jak negocjować korzystne warunki wynajmu lokalu. Dziś mamy już cztery salony w Warszawie, zarówno wolnostojące, jak i te w centrach handlowych – mówi Urszula Kowalska z Hair Styling Team.
Potencjalny franczyzobiorca Hair Styling Team nie musi posiadać własnego lokalu, ani doświadczenia w branży fryzjerskiej. W niezbędną wiedzę wyposaży go franczyzodawca. – Wspólnie z partnerem szukamy lokalizacji o dużej przepustowości, która posiada miejsca parkingowe. Stawiamy głównie na galerie handlowe, biurowce z ofertą usługową i lokale wolnostojące na dużych osiedlach – mówi Urszula Kowalska. Pomysłodawcy nie tylko doradzają w wyborze lokalu o powierzchni od 55 do 80 m2, lecz także dopasowują ekskluzywny wystrój miejsca. Design wszystkich punktów jest niemalże identyczny, przygotowany przez tę samą agencję projektową.
Nowy franczyzobiorca poznaje tajniki prowadzenia salonu fryzjerskiego podczas serii wstępnych 2-3 tygodniowych szkoleń w Akademii Hair Styling Team w Warszawie. To tam swoje umiejętności doskonalą również fryzjerzy. Ze względu na długie godziny pracy, w nowym salonie w galerii handlowej trzeba zatrudnić nawet ośmiu pracowników. W lokalu wolnostojącym na początek potrzeba jedynie 3-4 fryzjerów. Franczyzobiorca nie musi martwić się o zatowarowanie. Franczyzodawcy regularnie zaopatrują salony w kosmetyki, sprzęty i akcesoria fryzjerskie. Jednocześnie negocjują korzystne warunki zakupu produktów dla wszystkich punktów w sieci.
Osoba zainteresowana prowadzeniem salonu, musi sprostać określonym wymaganiom finansowym. Koszt inwestycji w punkt Hair Styling Team waha się między 120 a 290 tys. zł. Dokładna kwota jest uzależniona od samej lokalizacji. Otwarcie lokalu w centrum handlowym pociąga za sobą znaczne wyższe wydatki. Franczyzobiorca musi dopasować miejsce do wymogów sieci i samej galerii: pokryć koszt zakupu pompy cieplnej, wentylacji i mebli. Bez względu na lokalizację, na wstępie wnosi również opłatę licencyjną w wysokości 25 tys. zł. netto. Co więcej, ponosi comiesięczny wydatek na rzecz właścicieli marki. Gdy obroty salonu są niższe niż 60 tys. zł brutto, opłata franczyzowa wynosi 3 tys. zł. netto. Jeśli obroty przekraczają 60 tys. zł, do kieszeni franczyzodawców trafia 6 proc. netto od miesięcznego utargu. Dodatkowo franczyzobiorca uiszcza miesięczną opłatę marketingową w wysokości od 500 zł do 1 tys. zł netto. Urszula Kowalska tłumaczy, że zwrot z inwestycji jest uwarunkowany lokalizacją salonu. – Prowadząc punkt w galerii handlowej możemy oczekiwać zwrotu z inwestycji po 1,5 roku. Choć czynsz jest tu wysoki, to łatwo wygenerować wysokie obroty. W przypadku lokalu wolnostojącego trudniej oszacować okres zwrotu. Zanim zaczniemy działalność, nie wiemy, ilu klientów przyciągniemy do naszego salonu.
Obecnie salony fryzjerskie Hair Styling Team znajdują się w warszawskich centrach handlowych: Galerii Północnej, Galerii Feriowawer, Galerii Odkryta na Tarchominie i Galerii Mokpol na Sadybie. Kolejny ruszy w 2019 roku w Galerii Młociny. Właściciele są otwarci na poszerzanie sieci w innych miastach Polski.
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej