Tną, farbują, zarabiają
Właściciele salonów fryzjerskich Hair Styling Team startują z franczyzą.
W Hair Styling Team tradycyjne fryzjerskie rzemiosło zderza się z nowoczesnym systemem obsługi wprost z salonów z Los Angeles. Klient rezerwuje wizytę przez internet i bez kolejki siada na fotelu fryzjerskim. Już niedługo będzie mógł skorzystać z usługi również w lokalu franczyzowym. – Otwarcie pierwszego własnego salonu nastąpiło w 2008 roku. Początki były trudne, w galeriach handlowych jest duża konkurencja ze strony znanych salonów sieciowych. Od tego czasu wiele się nauczyliśmy, wiemy, jak negocjować korzystne warunki wynajmu lokalu. Dziś mamy już cztery salony w Warszawie, zarówno wolnostojące, jak i te w centrach handlowych – mówi Urszula Kowalska z Hair Styling Team.
Potencjalny franczyzobiorca Hair Styling Team nie musi posiadać własnego lokalu, ani doświadczenia w branży fryzjerskiej. W niezbędną wiedzę wyposaży go franczyzodawca. – Wspólnie z partnerem szukamy lokalizacji o dużej przepustowości, która posiada miejsca parkingowe. Stawiamy głównie na galerie handlowe, biurowce z ofertą usługową i lokale wolnostojące na dużych osiedlach – mówi Urszula Kowalska. Pomysłodawcy nie tylko doradzają w wyborze lokalu o powierzchni od 55 do 80 m2, lecz także dopasowują ekskluzywny wystrój miejsca. Design wszystkich punktów jest niemalże identyczny, przygotowany przez tę samą agencję projektową.
Nowy franczyzobiorca poznaje tajniki prowadzenia salonu fryzjerskiego podczas serii wstępnych 2-3 tygodniowych szkoleń w Akademii Hair Styling Team w Warszawie. To tam swoje umiejętności doskonalą również fryzjerzy. Ze względu na długie godziny pracy, w nowym salonie w galerii handlowej trzeba zatrudnić nawet ośmiu pracowników. W lokalu wolnostojącym na początek potrzeba jedynie 3-4 fryzjerów. Franczyzobiorca nie musi martwić się o zatowarowanie. Franczyzodawcy regularnie zaopatrują salony w kosmetyki, sprzęty i akcesoria fryzjerskie. Jednocześnie negocjują korzystne warunki zakupu produktów dla wszystkich punktów w sieci.
Osoba zainteresowana prowadzeniem salonu, musi sprostać określonym wymaganiom finansowym. Koszt inwestycji w punkt Hair Styling Team waha się między 120 a 290 tys. zł. Dokładna kwota jest uzależniona od samej lokalizacji. Otwarcie lokalu w centrum handlowym pociąga za sobą znaczne wyższe wydatki. Franczyzobiorca musi dopasować miejsce do wymogów sieci i samej galerii: pokryć koszt zakupu pompy cieplnej, wentylacji i mebli. Bez względu na lokalizację, na wstępie wnosi również opłatę licencyjną w wysokości 25 tys. zł. netto. Co więcej, ponosi comiesięczny wydatek na rzecz właścicieli marki. Gdy obroty salonu są niższe niż 60 tys. zł brutto, opłata franczyzowa wynosi 3 tys. zł. netto. Jeśli obroty przekraczają 60 tys. zł, do kieszeni franczyzodawców trafia 6 proc. netto od miesięcznego utargu. Dodatkowo franczyzobiorca uiszcza miesięczną opłatę marketingową w wysokości od 500 zł do 1 tys. zł netto. Urszula Kowalska tłumaczy, że zwrot z inwestycji jest uwarunkowany lokalizacją salonu. – Prowadząc punkt w galerii handlowej możemy oczekiwać zwrotu z inwestycji po 1,5 roku. Choć czynsz jest tu wysoki, to łatwo wygenerować wysokie obroty. W przypadku lokalu wolnostojącego trudniej oszacować okres zwrotu. Zanim zaczniemy działalność, nie wiemy, ilu klientów przyciągniemy do naszego salonu.
Obecnie salony fryzjerskie Hair Styling Team znajdują się w warszawskich centrach handlowych: Galerii Północnej, Galerii Feriowawer, Galerii Odkryta na Tarchominie i Galerii Mokpol na Sadybie. Kolejny ruszy w 2019 roku w Galerii Młociny. Właściciele są otwarci na poszerzanie sieci w innych miastach Polski.
Wypełnij poniższy formularz kontaktowy, jeżeli chcesz uzyskać więcej informacji. Informacje zawarte w formularzu zostaną przekazane bezpośrednio do właściela marki Makarun.
ZOBACZ W KATALOGU
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży beauty i fitness
Body Evolution
Studia modelowania sylwetki
Depilacja.pl
Salony depilacji laserowej
DepilConcept
Salony depilacji laserowej
EMS FitFactory
Studia treningu EMS
Estetic Point
Kliniki medycyny estetycznej
Fit+
Kluby fitness/siłownie
Fituro
Kluby fitness/siłownie
Gentlemen Barber Shop
Salony barberskie
Haircut Express
Salony fryzjerskie
In.Time
Studia treningu EMS
Jasmine Oriental Massage & Spa
Salony masażu orientalnego
Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Nano Gym
Kluby fitness/siłownie
Orient Massage & Thai Organic
Salony masażu orientalnego
Paradise Studio Solarium
Solaria
Perfect Look Clinic
Salony kosmetyczne
PILAT3S
Studia pilates
Platinum Active EMS
Studia treningu EMS
Studio Figura
Studia modelowania sylwetki
Studio Synergy
Studia treningu EMS
Świat Podologii
Centra podologiczne
Thai Bali Spa
Salony masażu tajskiego
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Xtreme KiDS
Sale zabaw dla dzieci
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


