Cel na horyzoncie
Franczyzodawca Fines Operator Bankowy chce stworzyć sieć, liczącą 300 placówek. Mają być rozłożone równomiernie we wszystkich miastach powiatowych w Polsce.
Od początku roku sieć Fines powiększyła się o 22 placówki, a w przygotowaniu jest 17 kolejnych otwarć. W ramach konceptu działa 285 punktów, a ich liczba do końca roku ma sięgnąć 300.
- Rotacja biur nie przekracza 5 proc., czyli typowego poziomu w podobnych sieciach franczyzowych. Zamknięcie placówki lub częściej zmiana właściciela wynikają przede wszystkim z powodów osobistych franczyzobiorców. Zakładając naturalną rotację, planujemy otwierać około pięciu placówek miesięcznie – zapowiada Piotr Przedlacki, założyciel i prezes Fines.
Większość nowych franczyzobiorców to dotychczasowi agenci kredytowi sieci. Współpracą z Fines interesują się też coraz częściej osoby, które prowadziły lub prowadzą franczyzy bankowe, ale chcą zwiększyć swoją ofertę o nowe kredyty bankowe, a także pożyczki pozabankowe.
- Nasz wachlarz produktowy odpowiada potrzebom większości grup klientów, co ma bezpośredni wpływ na wyniki sprzedażowe. Ostatnio wprowadziliśmy ubezpieczenia majątkowe, które coraz lepiej sprzedają się w naszej sieci. Dysponujemy też szeroką ofertą kredytów bankowych obsługiwanych w procesie automatycznym (cztery banki oraz 15 firm pożyczkowych). Stale pracujemy nad nowymi produktami. Sumarycznie nasza oferta obejmuje dostęp do 34 instytucji finansowych – mówi Piotr Przedlacki.
Kwota inwestycji zależy przede wszystkim od stanu technicznego lokalu, w którym ma zostać otwarta placówka franczyzowa Fines. W większości przypadków zamyka się w kwocie 10-15 tys. zł, łącznie z wydatkami na meble oraz oznakowanie zewnętrzne i wewnętrzne lokalu. Franczyzodawca nie pobiera opłat licencyjnych.
- Od początku funkcjonowania sieci franczyzowej Fines nie było opłat licencyjnych i nie planujemy zmian w tym zakresie. Stawiamy na wspieranie przedsiębiorczości naszych franczyzobiorców, dlatego zdecydowanie rekomendujemy zaplanowanie stałego budżetu na działania marketingowe, zamiast pobierać opłaty franczyzowe - wyjaśnia Piotr Przedlacki.
Średnia prowizja w sieci wynosi 10 proc. wartości sprzedawanych kredytów i pożyczek netto.
- Zatem minimalny poziom wolumenów kredytowych to 150-200 tys. zł miesięcznie, co powinno wygenerować przychody niezbędne do pokrycia kosztów najmu i wynagrodzenia pracownika, a także podstawowych kosztów marketingowych – dodaje prezes Fines.
Jego zdaniem każda osoba, zainteresowana otwarciem franczyzy biur kredytowych, powinna zwrócić uwagę przede wszystkim na oferowane wsparcie procesu sprzedażowego i zaangażowanie franczyzodawcy w proces pozyskiwania klientów.
- Stawiamy przede wszystkim na przemyślane i strategiczne wspieranie partnerów w budowaniu zaufania klientów. Trzeba mieć na uwadze, że zintegrowany plan działań w zakresie całej sieci ma bezpośredni wpływ na budowanie stałych relacji z klientami, marketing rekomendacji, a co za tym idzie wzrost przychodu franczyzobiorcy. Dobry franczyzodawca na rynku finansowym to ten, który oprócz wynagrodzenia oferuje wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu - podkreśla Piotr Przedlacki.
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


