Korepetytor na zamówienie

Leszek Lewandowski, właściciel sieci Galileusz
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sieć Galileusz liczy 24 placówki franczyzowe i jedną własną.

Działamy na rynku już kilka lat. Mamy rotacją w sieci na porównywalnym poziomie, mniej więcej tyle samo franczyzobiorców co roku rezygnuje ze współpracy, ile decyduje się ją nawiązać – mówi Leszek Lewandowski, właściciel sieci Galileusz. Jego zdaniem wynika to z faktu, że franczyzobiorcy, którzy wcześniej pracowali jako nauczyciele to trudna grupa zawodowa. Wielu z nich przy pierwszych problemach we współpracy franczyzowej rezygnuje z tego biznesu. Są przyzwyczajeni do innego trybu pracy, nieelastyczni i nieprzystosowani do wyzwań nowoczesnego rynku.

Kończą pracę o 15.00 i wyłączają telefon – mówi Leszek Lewandowski.

Dlatego, choć sieć Galileusz współpracuje z wieloma nauczycielami, to kandydatów na franczyzobiorców szuka przede wszystkim wśród ludzi świeżo po studiach, albo osób, które wcale nie mają wykształcenia pedagogicznego, ale dla współpracy z Galileuszem porzucają pracę w korporacjach.

Sieć ma dla nich także nowe udogodnienia.

Usprawniliśmy system informatyczny, żeby był bardziej precyzyjny oraz zmieniliśmy system płatności, żeby uczniom i ich rodzicom wygodniej było opłacać zajęcia – tłumaczy Leszek Lewandowski.

Dodaje, że wszystko jest przygotowane tak, żeby nauczyciele mieli jak najmniej administracyjnej pracy. Zajęcia można wygodnie umówić przez internet, a potem sprawnie tym samym kanałem je opłacić. Do tego pojawiła się nowa opcja – lekcje z dojazdem do ucznia.

Można je zamówić przez aplikację, tak jak Ubera. Dla nauczycieli jest to dodatkowa opcja, żeby sobie dorobić. Oczywiście wymaga dojazdu do klienta, ale jego koszty są wliczone w cenę lekcji. Ponadto w takim przypadku nauczyciel nie musi się martwić o wynajem sal – tłumaczy Leszek Lewandowski.

Galileusz szuka franczyzobiorców głównie na północy i południu Polski, gdzie nie ma jeszcze żadnych placówek. W dużym stopniu zagospodarowana jest już Warszawa, i choć tutaj marka dobrze funkcjonuje, to generalnie woli otwierać swoje lokale w mniejszych miejscowościach, nawet poniżej 20 tys. mieszkańców.

– Paradoksalnie to w takich miejscach Galileusz funkcjonuje najlepiej. Głównie dzięki temu, że koszty dotarcia do uczniów są niższe, podobnie jak wynajem sal lekcyjnych – mówi Leszek Lewandowski.

Klientami szkół Galileusz są dzieci w wieku 6-12 lat, młodzież w wieku gimnazjalnym, licealnym oraz studenci. Uczniowie mogą uczęszczać na korepetycje indywidualne lub w małych grupach, na kursy maturalne, przygotowującego do testu gimnazjalnego czy na zajęcia doświadczalne z nauk przyrodniczych, matematyki, informatyki a nawet plastyki.

Opłata wstępna uzależniona od jest od obszaru, na który wyłączność otrzyma franczyzobiorca. Dla terenu zamieszkałego przez maksymalnie 20 tys. mieszkańców będzie ona wynosiła 5 tys. zł, do 200 tys. – 6 tys. zł, do 500 tys. – 8 tys. zł, a powyżej 500 tys. mieszkańców – 11 tys. zł. Opłata bieżąca pobierana jest raz w miesiącu (za wyjątkiem wakacji) i wynosi 300 zł brutto. Nie ma opłaty na fundusz marketingowy. Placówki Galileusza osiągają rentowność zazwyczaj po sześciu miesiącach od otwarcia.

Franczyzobiorcy w zależności od liczebności grupy zarabiają za lekcje od 35 zł za godzinę do nawet 100 zł.

Generalnie mogą liczyć na zysk prawie dwukrotnie wyższy niż w szkole – mówi Leszek Lewandowski.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €