Biznes zaprogramowany

Radosław Kulesza, współwłaściciel marki Giganci Programowania
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Czy przekonanie, że szansę na dobre zarobki mają przede wszystkim absolwenci wyższych szkół technicznych, powoduje, że kursantów na zajęciach z programowania nie brakuje?
Na branżę edukacji cyfrowej, związanej w szczególności z nauką programowania, największy wpływ moim zdaniem mają dwa rodzaje wydarzeń czy inicjatyw. Przede wszystkim jest to zapowiadana i organizowana przez Ministerstwo Edukacji Narodowej reforma programu nauczania informatyki mająca na celu wprowadzenie nauki programowania dla szkół. Zapowiedź ta skutkuje wzrostem świadomości rodziców w zakresie kompetencji cyfrowych, a co za tym idzie zainteresowaniem kursami. Drugim czynnikiem są wydarzenia takie jak Devoxx Kids czy organizowane przez nas Koduj z Gigantami, na których uczniowie z największych miast w Polsce mogą skorzystać z bezpłatnych warsztatów programowania i przekonać się na czym tak naprawdę programowanie polega. Obie te inicjatywy mają na celu promowanie idei nauczania programowania wśród dzieci i młodzieży.

Czyli liczycie, że dzięki planom Ministerstwa jeszcze więcej osób zda sobie sprawę, że programowanie to trzeci język, który powinien znać każdy. I tym chętniej będą zapisywać dzieci na tego typu zajęcia do prywatnych placówek, żeby mieć pewność jakości nauczania. Rozumiem, że m.in. dlatego zdecydowaliście się wystartować z franczyzą?
Zgadza się. Giganci Programowania to placówka, w której kształcą się młodzi ludzie zainteresowani nowymi technologiami i programowaniem komputerów. Szkołę stworzyłem wraz z trzema kolegami w 2015 roku. Wszyscy jesteśmy absolwentami Wydziału Elektroniki i Technik Informacyjnych Politechniki Warszawskiej. Nasze kursy Gigantów Programowania kierujemy do dzieci i młodzieży w wieku 7-19 lat z podziałem na odpowiednio dobrane grupy wiekowe. Uważamy, że to dobry czas, żeby podzielić się naszym pomysłem na biznes z innymi przedsiębiorcami.

Ile trzeba zainwestować w ten interes?
Przewidywana kwota inwestycji w placówkę Gigantów Programowania wynosi 25 tys. zł. Wystarczy wynająć lokal o powierzchni mniej więcej 30 m2 lub salę (nawet na godziny), w której będą prowadzone zajęcia. Wstępna opłata franczyzowa wynosi 15 tys. zł. W zamian franczyzobiorca otrzyma know-how, szkolenia, materiały dydaktyczne, reklamowe oraz dostęp do systemu CRM. Opłatę bieżącą można uiszczać w stałej wysokości. Na początku współpracy wynosi ona 100 zł lub jest wyrażona w procentach od uzyskanych przychodów. Tę kwestię pozostawiamy do ustalenia między nami a franczyzobiorcą. Szacujemy, że inwestycja powinna się zwrócić w ciągu 6-8 miesięcy.

Gdzie szukacie franczyzobiorców i jak liczna jest obecnie wasza sieć?
Szukamy partnerów do współpracy z miast zamieszkałych przez 60 do 250 tys. mieszkańców. Pod szyldem Giganci Programowana działa 14 własnych placówek, a sześć kolejnych jest w trakcie uruchamiania.

Rozmawiała Anna Smolińska

Author
Anna Smolińska
dziennikarz

See in catalogue

Featured franchises

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €