Interes dla rodzin

Stawiają na franczyzę
Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Bricomarché to należąca do Grupy Muszkieterów sieć supermarketów typu „dom i ogród”. Najnowszy sklep pod tym szyldem został uruchomiony kilka dni temu we Wrocławiu. To już kolejne otwarcie w tym roku – miesiąc wcześniej nowy supermarket Bricomarché zaczął działać w Poznaniu, w lokalizacji przejętej po konkurencji, czyli Castoramie.
 2018 rok planujemy zakończyć liczbą 160 działających sklepów, a do 2020 roku chcemy, by w Polsce funkcjonowało 200 marketów Bricomarché. Coraz częściej inwestujemy w dużych miastach, chociaż zachowujemy wielką ostrożność przy wyborze tego typu lokalizacji – mówi Katarzyna Jańczak-Stefanide, dyrektor generalna sieci Bricomarché w Polsce. – Ekspansja w aglomeracjach stawia przed nami spore wyzwania. W takich miejscach musimy konkurować z największymi graczami na rynku. Jest to możliwe dzięki niskim cenom oraz naszej bogatej ofercie produktowej.

Zdecydowana większość sklepów Bricomarché jest prowadzona przez samodzielnych przedsiębiorców, zrzeszonych w Grupie Muszkieterów. Jedynie kilka sklepów zarządzanych jest przez centralę, ale docelowo one także zostaną przekazane franczyzobiorcom. Warunkiem przystąpienia do Grupy jest wkład własny w wysokości min. 400 tys. zł (nie mniej niż 20 proc. wartości całej inwestycji). Franczyzobiorca wybiera jedną z proponowanych mu przez licencjodawcę lokalizacji.
 U kandydatów na naszych franczyzobiorców ważna jest m.in. gotowość do przeprowadzki – zaznacza Katarzyna Jańczak-Stefanide. – Bardzo rzadko zdarzają się bowiem sytuacje, kiedy mamy przygotowane dla nich lokalizacje w miejscu ich dotychczasowego zamieszkania. Stąd we współpracy preferujemy małżeństwa (w wieku około 25-50 lat), gdyż rodzinna przeprowadzka i zaangażowanie w biznes bardzo pomagają.

Powierzchnia handlowa marketów Bricomarché wynosi od 800 m2 do ponad 5 tys. m2. Wyposażenie sklepu jest dostosowane do oferowanego asortymentu, który w zależności od sezonu liczy od 15 do 30 tys. produktów. Szacowany okres zwrotu z inwestycji w market Bricomarché wynosi 3 lata.
W ubiegłym roku obroty sieci wzrosły do ponad 2 mld zł (rok wcześniej wyniosły 1,83 mld. zł).

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €