Franczyzobiorca wynajmie mieszkanie
Coraz więcej osób inwestuje w mieszkania na wynajem. Franczyzodawca z branży nieruchomościowej dostrzegł w tym trendzie okazję do poszerzenia swoich usług.
Z analiz sieci biur nieruchomości Metrohouse wynika, że co czwarta transakcja realizowana za pośrednictwem doradców tej firmy dotyczy zakupów inwestycyjnych. Według szacunków deweloperów, na rynku pierwotnym odsetek ten może być jeszcze wyższy. Kupione mieszkania trafiają następnie na rynek wynajmu. Choć w większości obsługa wynajmu nadal jest w rękach właściciela nieruchomości, to rośnie zainteresowanie profesjonalną obsługą procesu wynajmu realizowaną przez wyspecjalizowane podmioty oferujące kompleksowe rozwiązania. Dlatego franczyzodawca postanowił wprowadzić do swojej oferty usługę Home Management.
– Usługa, która z powodzeniem rozwijana jest od ponad dziesięciu lat w Budapeszcie przez właściciela Metrohouse, Duna House Holding, od lutego tego roku oferowana jest również klientom w Warszawie. To odpowiedź na bieżące potrzeby rynku, który dynamicznie się zmienia. Coraz więcej Polaków lokuje swoje oszczędności w nieruchomościach z przeznaczeniem na wynajem. Mają pieniądze na mieszkanie, ale już niekoniecznie czas na zajmowanie się nim. Inwestor to z reguły człowiek aktywny zawodowo, posiadający rodzinę, zainteresowania. Inwestuje w nieruchomości bo to bezpieczne i chciałby je też bezpiecznie wynająć, a do tego potrzebna jest wiedza, umiejętność dobrania właściwych lokatorów, zarządzanie kosztami, dostęp do pracowników, którzy usuną awarie, a czasem i umiejętność windykacji zadłużenia oraz pozbycia się uciążliwego lokatora. Nie każdy chce lub może się tym zająć. Szczególnie gdy właściciel mieszka na drugim końcu miasta lub wręcz w innym mieście niż nieruchomość. Chodzi o to, żeby nieruchomość zarabiała, a klient miał święty spokój – mówi Marta Żółkowska, menedżer krajowy w Metrohouse.
Usługa obecnie dedykowana jest indywidualnym i instytucjonalnym właścicielom nieruchomości przeznaczonych do najmu – na razie w Warszawie. Agentom Metrohouse można powierzyć wszystkie kwestie związane zarówno z obsługą najmu jak i wynajęciem nieruchomości.
– Wdrażamy nowe funkcjonalności w modelu zarządzania mieszkaniami na wynajem. Nasze doświadczenia z rynku Węgier niewątpliwie pozwolą nam zaproponować nową jakość w tym segmencie – mówi Maciej Klukowski, dyrektor Home Management. – Opieramy się na rozbudowanej strukturze Metrohouse, z pełnym wsparciem biurowym i logistycznym. Mamy nadzieję na szybki rozwój w dynamicznym segmencie Private Rental Sector – nowej gałęzi inwestycji instytucjonalnych w mieszkania. To szansa również dla inwestorów spoza Warszawy, aby w bezpieczny sposób inwestować w nieruchomości w stolicy.
Jak dowiedział się portal Franchising.pl, usługę będą mogli zaproponować swoim klientom również franczyzobiorcy Metrohouse.
– Usługa przewidziana jest jako uzupełnienie oferty sprzedaży i najmu, jest niejako dodana do pozostałych elementów oferowanych przez Metrohouse. Nie ma konieczności dokupowania dodatkowych licencji. Franczyzodawca będzie organizował wewnętrzne szkolenia z produktu. Po stronie franczyzobiorcy nie pojawiają się żadne koszty, Home Management jest dodatkową opcją na przychody z najmu, bez konieczności ponoszenia dodatkowych kosztów czy działań administracyjnych – tłumaczy Maciej Klukowski, dyrektor Home Management by Metrohouse.
Jak przekonuje, każda z franczyz ma możliwość zgłoszenia klienta zainteresowanego usługą zarządzania najmem Home Management. Daje to podstawę do późniejszej współpracy w zakresie wynajmu lokalu.
– Franczyzobiorca zyskuje kolejny argument do współpracy z Metrohouse, dając możliwość najemcą i właścicielom lokali korzystania ze wszystkich udogodnień Home Management, w tym zniżek, pakietów usług czy wsparcia w zakresie inwestycji – dodaje Maciej Klukowski.
Home Management by Metrohouse zapewnia możliwość optymalizowania kosztów i korzystania z wszelkich udogodnień zarządzania na odległość – w tym zniżki na energię elektryczną, pakiety usług remontowych i sprzątania, stały nadzór nad stanem technicznym, rozliczenia finansowe oraz zespół specjalistów gotowych na wszelkiego rodzaju awarie. Obejmuje również system monitoringu płatności oraz wsparcie w optymalizacji podatkowej wynajmu nieruchomości. Oferta wynajmu będzie wsparta tzw. wirtualnymi spacerami nieruchomości. Dodatkowo Home Management wdrożył procedury podpisu umów na odległość, nie ma zatem konieczności obecności właściciela mieszkania lub najemcy w Warszawie celem finalizacji umowy.
Pod szyldem Metrohouse działa ponad 70 biur. Z czasem nowa usługa ma być dostępna również w placówkach zlokalizowanych poza stolicą.
– Już teraz rozpoczęliśmy rozmowy na temat Krakowa – to jeden z najbardziej perspektywicznych rynków zaraz po Warszawie – podsumowuje w rozmowie Marta Żółkowska.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Żabka
Sklepy typu convenience
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Nest Bank
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Inne koncepty z branży nieruchomości
Aspect Nieruchomości
Biura nieruchomości
Express House Real Estate
Biura nieruchomości
Freedom Nieruchomości
Biura nieruchomości
Greathouse
Biura nieruchomości
Grupa WGN
Biura nieruchomości
Nova House
Sprzedaż i budowa domów pasywnych
Północ Nieruchomości
Biura nieruchomości
Re/Max Polska
Biura nieruchomości
Sempre Nieruchomości
Biura nieruchomości
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


