Zyski z czytania

Miniwydawnictwo Modry Słoń można prowadzić w domu. Czy na drukowaniu personalizowanych książek dla dzieci da się zarobić?
Modry Słoń to koncept, który pochodzi z Czech, ale już od kilkunastu lat działa także na rynku polskim. Oferuje personalizowane książki dla dzieci, oparte na bazie 10 tytułów, które obecnie firma ma w swojej ofercie. Do konkretnej historii wkleja się zdjęcie dziecka oraz wpisuje jego imię i tak właśnie powstaje spersonalizowana bajka, która jest popularnym pomysłem na prezent.
W tej chwili z Modrym Słoniem współpracuje w Polsce około 25 franczyzobiorców.
– Dla jakichś 90 proc. z nich jest to dodatkowe zajęcie – mówi Rafał Kwiatkowski, masterfranczyzodawca marki Modry Słoń na Polskę. – Często decydują się na nie osoby prowadzące jakąś działalność pokrewną, np. księgarnię czy salę zabaw.
Franczyzobiorcy płacą jednorazową opłatę wstępną w wysokości 1,8 tys. zł netto. W zamian otrzymują oprogramowanie, potrzebne do przygotowania książki, zszywacz, materiały reklamowe. Na starcie wykupują też półprodukty, czyli gotowe okładki i ilustracje potrzebne do wyprodukowania 120 książek. Koszt takich półproduktów dla jednej książki to 17 zł. Licencjodawca uczy partnerów, jak przygotować gotowy produkt. Do pracy franczyzobiorca potrzebuje jeszcze komputera i drukarki. Nie trzeba mieć biura – działalność można prowadzić w domu. Franczyzobiorcy zarabiają na sprzedanych książkach. Muszą więc aktywnie poszukiwać klientów.
– Dobrym ich źródłem są np. przedszkola, szkoły, czy inne miejsca, gdzie bywają duże grupy rodziców z dziećmi, np. wspomniane sale zabaw – podpowiada Rafał Kwiatkowski.
Franczyzobiorca uzyskuje wyłączność terytorialną na rejon zamieszkały przez 200 tys. mieszkańców. Oprócz sprzedaży bezpośredniej może też sprzedawać książki przez internet. Jak zapewnia franczyzodawca, czysty zysk z jednej książki to ponad 20 zł.
– Liczba sprzedanych egzemplarzy zależy już od operatywności licencjobiorcy – podkreśla Rafał Kwiatkowski.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej