Trening pod napięciem

Maciej Skrobotun wszedł we franczyzę, by promować niestandardowy trening. Szybko znalazł pierwszych klientów i zaczął zarabiać.
Maciej Skrobotun, miłośnik sportu i trener personalny z Elbląga, postanowił wypróbować metodę treningową opartą na technologii EMS, która śmiało wchodzi na polski rynek. W tym celu wybrał się do Warszawy, gdzie funkcjonował najbliższa mu wówczas siłownia z wykorzystaniem elektrostymulacji mięśni. Każdy trening metodą EMS odbywa się z udziałem wykwalifikowanego trenera personalnego, to on na podstawie preferencji i celów klienta ustala parametry impulsów elektrycznych za pomocą specjalnej konsoli. Impulsy o odpowiedniej sile i częstotliwości są następnie przesyłane do włókien mięśniowych, dzięki czemu dodatkowo stymulują pracę mięśni głębokich.
Pozytywne przyjęcie
Trening na tyle przypadł trenerowi do gustu, że zdecydował się wprowadzić go do rodzinnego miasta. W tamtym momencie był już właścicielem pięciu innych firm, zarządzał parkiem trampolin, agencją reklamową oraz pokojem zagadek, organizował urodziny dla dzieciaków i sprzedawał akcesoria fitness. W internecie zauważył ogłoszenie przedsiębiorstwa EMS Training System, które poszukiwało nowych franczyzobiorców. W 2017 roku jako pierwszy w Elblągu ruszył z promocją treningu EMS.
– Wystarczyło kilka rozmów i udało mi się ustalić z franczyzodawcą warunki umowy franczyzowej – przyznaje Maciej Skrobotun. – Dostałem pełne wparcie od właścicieli marki: znaki firmowe, pomoc w organizacji przestrzeni do ćwiczeń, a także cykl szkoleń, dzięki którym dowiedziałem się, jak obsługiwać i dbać o konsolę oraz kamizelkę wykorzystywaną przy technice EMS.
Oprócz organizacji treningów z elektrostymulacją, w ramach oferty firmy zaczął sprzedawać suplementy diety, akcesoria sportowe i porady dietetyczne.
Pierwsze kroki
W działalność pod szyldem EMS TS Maciej Skrobotun musiał zainwestowa 49 tys. zł. Za tę kwotę kupił specjalistyczny sprzęt i uiścił jednorazową opłatę franczyzową. Aby firma osiągnęła zysk w każdym miesiącu, wystarczy pięciu stałych klientów zainteresowanych kupnem miesięcznego pakietu. Karnet kosztuje 600 zł i obejmuje osiem indywidualnych zajęć z trenerem.
– Gdy na trening zdecyduje się dwudziestu chętnych, generujemy przychody w wysokości 15 tys. zł. Wtedy możemy być naprawdę zadowoleni – mówi franczyzobiorca.
Koszty miesięczne, które ponosi właściciel elbląskiej siłowni, wynoszą około 6 tys. zł. Zaliczają się do nich: opłata leasingowa, utrzymanie lokalu, a także zatrudnienie drugiego trenera, który na zmianę z Maciejem Skrobotunem prowadzi treningi indywidualne. Przy takich obrotach i kosztach, właściciel osiąga dochody opiewające na 9 tys. zł. Jak sam przyznaje, zwrotu kosztów inwestycji spodziewa się po 5-6 miesiącach prowadzenia firmy.
Zajęcia bazujące na technologii EMS stały się główną przewagą konkurencyjną franczyzobiorcy nad innymi siłowniami w mieście. Treningi z elektrostymulacją mięśni odbywają się w zwykłym klubie fitness w Elblągu, który oferuje również sprzedaż karnetów na siłownię czy standardowych treningów personalnych. Dzięki bezprzewodowej wersji sprzętu, w czasie sprzyjającej pogody trenerzy odbywają też serie ćwiczeń w plenerze. – Jesteśmy dostępni dla klientów codziennie od godziny 7 rano do 22. Staramy się jak najbardziej dopasować do ich grafiku – podkreślają.
Fani elektrostymulacji
Franczyzobiorca zapewnia, że ćwiczenia w kamizelce przynoszą oczekiwane rezultaty. Jeśli stały bywalec siłowni pragnie skrócić czas treningu bez uszczerbku na jego efektach, bez obaw powinien spróbować metody EMS. Pomysłodawcy zalecają wizytę na siłowni dwa razy w tygodniu po minimum 20 minut. Po zakończeniu każdego z nich niezbędna jest kilkudniowa przerwa na regenerację mięśni głębokich.
– Na początku nie mogłem uwierzyć w działanie elektrostymulacji mięśni. Ostatecznie przekonałem się na własnej skórze, że trening jest naprawdę szybki i skuteczny. Już po dwóch treningach możemy spalić 2 proc. tkanki tłuszczowej, w tym szkodliwego tłuszczu trzewnego, jednocześnie zbudować 2,5 kg tkanki mięśniowej i zmniejszyć o kilka centymetrów obwód w pasie. Dodatkowo nie trzeba dawać tyle od siebie, co podczas zwykłych treningów.
Z tej usługi korzystają przede wszystkim osoby zapracowane i te, które pragną powrócić do dawnej formy. Jak twierdzi Maciej Skrobotun, każda z nich dzięki tej metodzie osiągnie szybko swój sportowy cel.
ZOBACZ W KATALOGU

Body Evolution

DepilConcept

EMS FitFactory

Equivalenza

F45 Training

Fast Line Studio

Fit +

Fit For Face

Gentlemen Barber Shop

Haircut Express

Hati Thai

Insway Gabinety Medycyny Naturalnej, Salony Zdrowia

In.Time

Jasmine Oriental Massage & Spa

Kosmetyczne Instytuty Dr Irena Eris

Laser on the Way

Martelle Studio

Men’s World Barber & Clinic

Nail Factory

Orient Massage & Thai Organic

Perfect Look Clinic

Platinum Active EMS

Sieć Instytutów Podologii Suela

Studio Figura

Thai Bali Spa

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Xtreme KiDS

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej