Z drugiej strony franczyzy

Tomasz Szadkowski przez długie lata kontrolował lokale Da Grasso. Aż w końcu postanowił sam otworzyć pizzerię we franczyzie.
Da Grasso to obecnie największa polska franczyzowa sieć pizzerii, licząca 174 lokale. Jeden z nich, w Łodzi, prowadzi Tomasz Szadkowski.
– Wcześniej pracowałem w Da Grasso jako osoba kontrolująca lokale, m.in. te franczyzowe. Poznałem więc firmę i koncept od podszewki – opowiada. – W pewnym momencie poczułem się już zmęczony ciągłym życiem w drodze. Razem z kolegą, który zajmował podobne do mnie stanowisko, postanowiliśmy otworzyć własną pizzerię Da Grasso, w naszej rodzinnej Łodzi.
Na jednym z osiedli panowie znaleźli lokal po sklepie spożywczym, wystawiony na przetarg przez zarząd osiedla. Przetarg wygrali i w około półtora miesiąca urządzili restaurację. Lokal ma 120 m2 powierzchni, zmieściło się w nim dziewięć stolików dla gości. Atutem jest dużo miejsca na letni ogródek – w ciepłe dni stoi w nim kolejne 16 stolików.
– Na osiedlu, gdzie działa nasza pizzeria, mieszka bardzo dużo rodzin z dziećmi. Od początku nastawialiśmy się właśnie na takich klientów – mówi Tomasz Szadkowski. – Organizowaliśmy akcje promocyjne kierowane do dzieci, np. małego kucharza, czyli dzień, w którym dzieci mogą same przygotowywać pizzę dla siebie.
Lokal, oprócz obsługi gości na miejscu, realizuje też zamówienia w dowozie. Jak opowiada franczyzobiorca, już po trzech miesiącach działalności pizzerii w kieszeni właścicieli zaczęły zostawać pierwsze zyski.
– Pracy mamy naprawdę dużo. Np. w soboty w kuchni pracują cztery osoby, na sali trzy, kolejna na zmywaku, oprócz tego kilku kierowców dowozi zamówienia – wylicza Tomasz Szadkowski. – Na szczęście jest nas dwóch i możemy dzielić się obowiązkami, dzięki czemu jest łatwiej.
Da Grasso szuka franczyzobiorców w miastach liczących powyżej 20 tys. mieszkańców. Inwestycja w pizzerię, w zależności od powierzchni i stanu technicznego lokalu, wynosi od 150 do 350 tys. zł. Opłata wstępna to 12 tys. zł, a miesięczna zaczyna się od 1,4 tys. zł (jest zależna od wybranych pakietów menu, jakie będą dostępne w lokalu). W tym roku sieć powiększyła się o dziewięć pizzerii, m.in. w Lublinie, Warszawie, Bydgoszczy, Rumii, Zakopanem, Białej Podlaskiej.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Willisch
Lodziarnie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej