Wymiana na Śląsku

Extrakantor.pl uruchomił piętnastą placówkę. Punkt otwarto w Bytomiu, a jego właściciel wcześniej pracował w banku.
– Po ośmiu latach spędzonych na etacie w korporacji bankowej uznałem, że przyszedł czas na zmiany. Do własnego biznesu ciągnęło mnie od dawna. Szukałem różnych ofert we franczyzie, ale ostatecznie przekonał mnie Extrakantor.pl. Między innymi dlatego, że finanse to branża, którą znam i w której mam doświadczenie – mówi franczyzobiorca, który 12 października uruchomił swój franczyzowy kantor w Bytomiu.
Jego placówka mieści się w supermarkecie Kaufland, przy ul. Zabrzańskiej. To zaledwie kilometr od centrum miasta. Jak tłumaczy franczyzobiorca, to właśnie znalezienie lokalizacji okazało się największym wyzwaniem związanym z otwarciem kantoru. W przypadku bytomskiego kantoru poszukiwania zajęły trzy miesiące, bo popyt na podobne lokale jest duży.
Szacunkowy koszt dostosowania lokalu do standardów sieci, wraz z montażem zabezpieczeń i zakupem sprzętu i systemu informatycznego wynosi 10-20 tys. zł. W przypadku bytomskiego kantoru kwota ta sięgnęła 32 tys. zł, ze względu na nieco większy niż przeciętnie metraż punktu. Dodatkowo franczyzobiorca odprowadza do centrali opłatę wstępną w wysokości 2 tys. zł. Musi też dysponować kapitałem potrzebnym na obrót walutami. Na ten cel na początku powinno wystarczyć 50 tys. zł. Po trzech miesiącach od rozpoczęcia działalności przekazuje franczyzodawcy 200 zł tytułem składki na fundusz marketingowy.
Marka Extrankantor.pl zadebiutowała na rynku przed czterema laty. Sukcesywnie otwiera kolejne placówki, mimo rosnącej popularności kantorów internetowych.
– W dalszym ciągu duża część klientów ceni sobie możliwość wymiany walut w tradycyjny sposób, a przy okazji robienia codziennych zakupów jest to dla nich spora oszczędność czasu. Z kantorów internetowych korzystają głównie firmy, wymieniające większe kwoty i wykonujące przy tym elektroniczne przelewy zagraniczne. W tradycyjnym punkcie można wymienić gotówkę bez zobowiązań i konieczności rozpowszechniania swoich danych osobowych. Klienci otrzymują od razu pieniądze, dzięki czemu w porównaniu do kantorów internetowych omijają czasochłonną wizytę w oddziale banku – tłumaczy franczyzobiorca.
Z danych NBP wynika, że w kantorach stacjonarnych Polacy wymieniają prawie 150 mld złotych rocznie. Według opublikowanego przez portal Interaktywnie.com raportu „Kantory online – wymiana waluty w internecie”, szacuje się, że kantory internetowe obracają ok. 20 proc. tej kwoty. Czyli ok. 2,5 miliarda miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej