Franczyza z wnętrzem

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Sklep, otwarty 2 września w kaliskiej galerii Amber, jest prowadzony we franczyzie. Zajął 89 m2, na poziomie +1. To 59. salon marki w Polsce. Tylko w tym roku sieć powiększyła się o sklepy m.in. w Warszawie. Tarnowie, Wrocławiu, Gorzowie Wielkopolskim. Duka działa też za granicą – ma salony w Szwecji, Anglii, Bułgarii i Holandii. W najbliższych planach są otwarcia w warszawskiej Galerii Północnej, w centrum handlowym Alfa w Białymstoku oraz w niemieckim Spandau. Rok 2017 marka chce zamknąć liczbą 80 placówek.

Sklepy Duka otwierają się w miastach liczących przynajmniej 100 tys. mieszkańców. Mniejsze rynki mogą być indywidualnie rozważone przez centralę. Model biznesowy firmy skupia się na rozbudowie sieci wyłącznie w centrach handlowych. Lokal powinien mieć powierzchnię 100-150 m2 i przynajmniej jedną witrynę. Licencjodawca preferuje lokalizację na parterze, ale nie jest to warunek bezwzględny. Za to pomieszczenie nie może być zbyt wąskie – minimalna szerokość to 7,5 m. Wystrój sklepów Duka ma charakter skandynawski, aranżacja wnętrza stawia przede wszystkim na prostotę. Na podstawowy remont należy przeznaczyć kwotę minimum 80 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje do centrali firmy projekt architektoniczny, który zawiera m.in. dokładny opis rozstawu mebli, montażu oświetlenia. Oprócz wydatków na adaptację, w budżecie inwestycyjnym trzeba również przewidzieć kwotę na wyposażenie w meble. Potrzeba na to minimum 70 tys. zł. Licencjodawca nie wymaga, by franczyzobiorca finansował wszystko gotówką. Dopuszczalne są kredyty, wielu franczyzobiorców decyduje się np. na leasing mebli.

Towar, jaki trafia do sklepu wart jest w sumie 200-250 tys. zł. Franczyzobiorca otrzymuje go w depozyt. Franczyzodawca wymaga jednak zabezpieczenia – może mieć ono formę np. weksla, gwarancji bankowej lub aktu notarialnego o dobrowolnym poddaniu się egzekucji do wysokości określonej kwoty.
Franczyzobiorcy zarabiają na prowizji od sprzedaży netto. Niektórzy franczyzobiorcy prowadzą po kilka salonów. Według obliczeń licencjodawcy zwrot z inwestycji następuje z reguły po 2-3 latach.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €