Biznes po studiach

Justyna Chamerska tuż po odebraniu dyplomu z anglistyki założyła szkołę języka angielskiego. Teraz postanowiła zbudować sieć franczyzową.
– To był 2011 roku. Wówczas w Kielcach działało 35 szkół języka angielskiego. Uznałam, że zakładanie kolejnej typowej szkoły nie mam sensu. Wiedziałam, że muszę się czymś wyróżnić i postanowiłam uruchomić szkołę, która będzie się skupiała na indywidualnej nauce języka angielskiego, z dojazdem do klienta – opowiada Justyna Chamerska, franczyzodawca J&C School. Przyznaje, że taki biznes nie różni się zbytnio od tradycyjnych korepetycji. – Może tylko tym, że kiedyś to uczeń przyjeżdżał do nauczyciela, a teraz nauczyciel przyjeżdża do ucznia – stwierdza. Ale właśnie tego, według niej, oczekują klienci. – Już po pierwszym roku działalności chętnych do nauki miałam tyle, że przestałam się gdziekolwiek ogłaszać. Polegam jedynie na rekomendacjach. Jeden zadowolony uczeń przyprowadzi mi 10 kolejnych i nigdy nie zdarzyło się, żeby ktoś zrezygnował z kursu – twierdzi Justyna Chamerska. Zaczęła więc zatrudniać kolejnych lektorów, a w tym roku postanowiła zbudować sieć franczyzową mobilnych szkół języka angielskiego.
Franczyzobiorca J&C School musi założyć działalność gospodarczą i dysponować samochodem. Opłata wstępna wynosi od 5 do 9 tys. zł (w zależności od wielkości miasta, w którym będzie działać biorca licencji). Poza tym musi uiszczać 300-900 zł opłaty miesięcznej. Na jaki zarobek można liczyć? Justyna Chamerska twierdzi, że szkoła J&C School przynosi co najmniej 10 tys. zł brutto przychodu miesięcznie. Franczyzobiorca może samodzielnie decydować jaką kwotę za lekcję będzie pobierał od swoich uczniów. Franczyzodawca rekomenduje, aby wynosiła ona około 90 zł. Ale zarazem przypomina, że choć koncept zakłada obsługę zamożniejszych klientów, to stawki za godzinę lekcji powinny się różnić i być uzależnione od wielkości miasta czy odległości, którą musi pokonać lektor, by dojechać do ucznia.
W sieci J&C School działa obecnie czterech franczyzobiorców. Wkrótce swoje szkoły ma uruchomić kolejnych trzech.
ZOBACZ W KATALOGU

Abakus Europe arytmetyka mentalna

AMAkids Polska

Brazilian Soccer Schools

Dzikie Pląsy

EarlyMath

Early Stage

Edu3Dkacja

Edukido
Zajęcia edukacyjne z`Lego

Galileusz

Giganci Programowania

IQ UP!

KnockKnock - Majsterkowanie dla Dzieci

Lala English

La Mancha Centrum Języka Hiszpańskiego

MałyInżynier.pl

Maple Bear

MathRiders Polska

Matplus - matematyka dla dzieci 4-15 lat

Restart - warsztaty malarskie

SmartyKids

Socatots

Speaky Frog

Stemchik

Szkoła Pamięci SPW

Verbatoria

Young Engineers
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej