Ubezpieczyciele pod lupą
Nowe prawo regulujące sprzedaż ubezpieczeń może mieć spore konsekwencje dla franczyzy w tej branży. Sieci skorzystają?
W lipcu rząd przyjął projekt ustawy o dystrybucji ubezpieczeń. Nowe przepisy wynikają z konieczności implementacji unijnych dyrektyw i będą miały wpływ na wszystkie strony transakcji zakupu polis – ubezpieczycieli, klientów i pośredników. Głównym celem nowelizacji jest wzmocnienie ochrony klientów dokonujących zakupu ubezpieczeń, ale konsekwencje zmian pójdą znacznie dalej.
Nowelizacja nakłada na pośredników szerokie obowiązki. Dystrybutor będzie musiał szczegółowo zbadać potrzeby klienta, a następnie przedstawić i porównać całą dostępną ofertę produktową. To jednak nie wszystko. Ustawa zobliguje agenta do oferowania produktów, które najbardziej odpowiadają potrzebom klienta – nawet jeśli pośrednikowi bardziej opłacałoby się zaproponować inne, gwarantujące mu np. wyższą prowizję.
- Zgodnie z projektem, agenci, brokerzy i zakłady ubezpieczeń będą zobowiązani do udzielania szczegółowych informacji na temat samego produktu, a także dystrybutora ubezpieczenia. Konsument będzie mógł m.in. dowiedzieć się, jak wygląda wynagrodzenie dystrybutora – czy otrzymuje honorarium czy prowizję zawartą w składce płaconej przez klienta. Ponadto agent będzie zobowiązany poinformować, czy pracuje na rzecz jednego ubezpieczyciela czy wielu – i jakich – tłumaczy Jacek Byliński, prezes zarządu CUK Ubezpieczenia.
Prezentowanie szerokiej oferty rynkowej wymaga odpowiednich narzędzi, takich jak systemy sprzedażowe. Stworzenie takiego systemu to kosztowne i czasochłonne przedsięwzięcie, na które nie będą mogli sobie pozwolić mniejsi gracze.
- Bez odpowiednich narzędzi IT spełnienie nowych przepisów może okazać się bardzo trudne – szczególnie dla pojedynczych agentów, nie posiadających tak rozwiniętego zaplecza technicznego - tłumaczy Jacek Byliński.
Regulacji o podobnym charakterze będzie jednak więcej.
- Projekt przewiduje także obowiązek dodatkowych szkoleń dla każdego agenta w wymiarze przynajmniej 15 godzin rocznie. Zorganizowanie takiego szkolenia jest również o wiele trudniejsze dla pojedynczego agenta niż dla nas, ponieważ dysponujemy odpowiednimi zasobami w postaci sal konferencyjnych i profesjonalnych trenerów - mówi Jacek Byliński.
Nowe regulacje w praktyce oznaczają, że konsolidacja na rynku ubezpieczeń przyspieszy. Bardzo prawdopodobne, że coraz więcej samodzielnych agentów będzie szukać wsparcia u franczyzodawców, którzy wyposażą ich w narzędzia podnoszące konkurencyjność.
- Złożoność planowanej nowelizacji i nakładanych przez nią obowiązków stawia niemałe wyzwanie przed dystrybutorami ubezpieczeń. Bez dużego wsparcia organizacyjnego trudno będzie sprostać temu wyzwaniu. W tym upatrujemy szanse dla dużych multiagencj – mówi Jacek Byliński. - Nasze oddziały oraz placówki należące do sieci franczyzowej CUK mają dostęp do wsparcia we wszystkich obszarach: rekrutacji, szkoleń, produktów, systemów sprzedażowych, marketingu, infrastruktury, procesów rozliczeniowych i posprzedażowych. Z naszych doświadczeń wynika, że pojedynczy agent, dołączając do CUK Ubezpieczenia, zyskuje finansowo, korzysta z mocno rozpoznawalnej marki oraz dużego wsparcia organizacyjnego.
Sieć CUK Ubezpieczenia działa na rynku od 16 lat. Koncept liczy ponad 240 placówek.
ZOBACZ W KATALOGU
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży finanse i bankowość
Alior Bank Partner
Placówki bankowe
Bank Pekao S.A.
Placówki bankowe
DG - Inwest Broker Finansowy
Leasing, kredyty, faktoring
Dom Ubezpieczeniowy Spectrum
Multiagencje ubezpieczeniowe
Eurofinance
Multiagencje ubezpieczeniowe
Extrakantor.pl
Kantory wymiany walut
Generali
Agencje ubezpieczeniowe
Millennium Bank
Placówki bankowe
Monetia
Agencje płatnicze
Nest Bank
Placówki bankowe
PKO Bank Polski S.A.
Placówki bankowe
Quark Kantory Bitcoin
Kantory wymiany kryptowalut
Santander
Placówki bankowe
Santander Consumer Bank
Placówki bankowe
VeloBank
Placówki bankowe
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


