Przybywa sklepów z e-papierosami

W ostatnich tygodniach sieć eSmoking World urosła o dziewięć nowych punktów sprzedaży, głównie franczyzowych.
Nowe sklepy eSmoking World ruszyły m.in. w Warszawie, Łodzi, Zgierzu, Chrzanowie, Kątach Wrocławskich czy Stalowej Woli. Właścicielami nowo otwartych punktów są zarówno nowi franczyzobiorcy, jak i dotychczasowi. Otwarciom sprzyjają obowiązujące przepisy, ponieważ w maju minął okres przejściowy, jaki producenci i dystrybutorzy mieli na dostosowanie się do nowych przepisów wynikających z tzw. ustawy tytoniowej. Zgodnie z obowiązującym prawem sprzedaż e-papierosów i liquidów jest możliwa wyłącznie w punktach stacjonarnych, a wszystkie produkty znajdujące się w obrocie muszą być przebadane i zgłoszone w europejskim rejestrze.
– Pozytywnie odczuwamy skutki nowych regulacji. Produkty są bezpieczniejsze, ponieważ rynek oczyszcza się z nieprzebadanych artykułów niewiadomego pochodzenia, które dominowały w sprzedaży internetowej – wyjaśnia Michał Brzemiński, dyrektor sieci franczyzowej eSmoking World. – Zmiany przepisów dobrze oceniają również nasi franczyzobiorcy, gdyż sprzedaż e-papierosowych produktów jest teraz możliwa wyłącznie w punktach stacjonarnych.
eSmoking Wolrd jest obecnie częścią koncernu British American Tobacco. Firma stanowi największą multibrandową sieć sprzedaży e-papierosów w Europie. Zarządza siecią około 856 sklepów, w tym 406 franczyzowych i partnerskich oraz blisko 450 własnymi. Aż 80 proc. franczyzobiorców prowadzi więcej niż jeden sklep.
Koszt uruchomienia sklepu oscyluje wokół 30 tys. zł. W kwocie tej zawiera się pierwsze zatowarowanie punktu sprzedaży oraz zakup laptopa i kasy fiskalnej. Sklepy powstają głównie w miastach liczących 10-60 tys. mieszkańców. Przedstawiciele centrali firmy twierdzą, że inwestycja zwraca się średnio w 9-12 miesięcy.
Polski rynek papierosów wart jest mniej więcej 27 mld zł, zaś papierosów elektronicznych ok. 450 mln zł. W najbliższych latach proporcje te będą się wyrównywać, a według prognoz Wells Fargo do 2021 roku sprzedaż papierosów elektronicznych przerośnie poziom sprzedaży tradycyjnych papierosów.
See in catalogue

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Master licenses
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
News

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...

Eaque ipsa quae ab illo inveore veritatis et qu eaque ipsa qua...
Sed ut perspiciatis unde omnis iste natus error sit voluptatem accusantium doloremque laudantium, totam rem aperiam, eaque ipsa quae ab illo inven...