Kawiarnia na rowerze
Rowerowe kawiarnie mogą działać przez cały rok, choć to wiosną i latem przynoszą największe zyski. Ile trzeba zainwestować w ten biznes i ile można zarobić?
Rowerowe kawiarnie pod szyldem Bike Cafe po raz pierwszy pojawiły się w 2012 roku na ulicach Poznania. Dziś jest ich już 50 – w całej Polsce, a nawet za granicą, w Finlandii i Niemczech. Wbrew pozorom to wcale nie jest biznes wiosenno-letni.
– Zdecydowana większość naszych franczyzobiorców działa przez cały rok – podkreśla Marcin Łojewski, prezes zarządu Bike Cafe. – Rowery są do tego przystosowane, mają system ogrzewania, ochronne ściany. Oczywiście najlepszy dla nas sezon to czas między marcem a połową listopada. Ale to nie znaczy, że zimą biznes zamiera. Rowery Bike Cafe pojawiają się np. na jarmarkach bożonarodzeniowych i innych zimowych eventach, mogą też stać w budynkach jako wyspy handlowe.
Rowery są obecnie dostępne w trzech wersjach. Standardowa kosztuje 56,9 tys. zł. Drugi model – mini Bike Cafe – jest nieco mniejszy i tańszy, jego koszt to 44, 9 tys. zł. Trzecia opcja to rower elektroniczny, na który trzeba wydać 69,9 tys. zł.
– Dzięki temu, że współpracujemy z kilkunastoma funduszami leasingowymi, wystarczy mieć 5-10 proc. wkładu własnego, by móc wejść w nasz biznes – dodaje Marcin Łojewski.
W każdej wersji rowery są wyposażone m.in. w ekspres ciśnieniowy i młynek do kawy, wszelkie akcesoria konieczne do zaparzenia kawy i jej sprzedaży oraz zasilanie, które pozwala przygotować 800 espresso bez ładowania. Wszystkie mają też tzw. Bike Cafe Monitoring System, który ułatwia zarządzanie punktem, pozwala na wgląd w informacje o sprzedaży, na kontrolę pracowników, zlokalizowanie roweru. Taki w pełni wyposażony i odpowiednio zabudowany rower, gotowy do pracy, jest dostarczany franczyzobiorcy we wskazane miejsce. Franczyzodawca dysponuje bazą lokalizacji, które chętnie udostępnia licencjobiorcom. Jeśli jednak ktoś upatrzy sobie inne miejsce, to centrala firmy pomoże mu w załatwieniu formalności związanych z jego pozyskaniem.
Rowery Bike Cafe mogą stać zarówno w plenerze, jak i w budynkach, np. galeriach handlowych, na dworcach, lotniskach. Wybór stałej lokalizacji nie jest jednak wcale konieczny.
– Niektórzy franczyzobiorcy pracują w ten sposób, że biorą udział wyłącznie w różnych eventach, imprezach, festynach – mówi Marcin Łojewski. – Jesteśmy bardzo elastyczni, jeśli chodzi o format współpracy. Nie wymagamy, by kawiarnia działała przez siedem dni w tygodniu, w konkretnych godzinach. To już zależy od franczyzobiorcy. Można ten biznes zaprojektować pod własne potrzeby i możliwości.
Według wyliczeń licencjodawcy, w zależności od lokalizacji średnie miesięczne przychody punktów wahają się między 25 a 60 tys. zł brutto. Na zwrot z inwestycji czeka się od 6 do 12 miesięcy – przy sprzedaży około 2 tys. kaw miesięcznie.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Żabka
Sklepy typu convenience
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Santander
Placówki bankowe
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
So Coffee
Kawiarnie
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Kushi
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...

