Od pizzy po zabawki

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Toy Planet liczy obecnie blisko 40 sklepów. Sieć nastawiała się na rozwój nie tylko w dużych, ale też w mniejszych miastach, gdzie nie było jeszcze konkurencji dużych graczy typu Smyk. Z kolei firma Wojtex to znany franczyzodawca z branży gastronomicznej i właściciel siedmiu konceptów franczyzowych z tego segmentu (Biesiadowo, Western Chicken, Western Tortilla, Rybkodajnia, Coffeeloffee, Mangatto, Crazy Piramid Pizza). Znakiem rozpoznawczym ich wszystkich są przede wszystkim niskie kwoty inwestycji – Wojtex stawia bowiem na tanie franczyzy.

Teraz Wojciech Goduński, właściciel Wojtexu, postanowił spróbować swoich sił w kolejnej branży.
– Przejęliśmy markę Toy Planet oraz sieć funkcjonujących pod tym szyldem sklepów, wraz z obowiązującymi umowami franczyzowymi – poinformował nas Wojciech Goduński. – Zamierzamy ją rozbudować, już w lutym odbędzie się otwarcie kolejnego sklepu we franczyzie.
W ciągu najbliższych miesięcy Wojtex planuje – wzorem swoich pozostałych franczyz – zmodernizować nieco system franczyzowy Toy Planet. Jak zapowiada Wojciech Goduński, obniżeniu ulegną koszty wejścia w ten biznes (obecnie inwestycja w sklep z zabawkami to wydatek minimum 150 tys. zł, licencja kosztuje 15 tys. zł). Wojtex zamierza też stworzyć własną hurtownię zabawek, co ma pozwolić na obniżenie kosztów zaopatrzenia dla franczyzobiorców. W planach jest także uruchomienie sklepu internetowego.

Czemu dotychczasowy właściciel zdecydował się sprzedać markę Toy Planet?
– Jesteśmy firmą rodzinną i nie mamy odpowiednich możliwości przyspieszenia rozwoju sieci – wyjaśnia Robert Momocki, dotychczasowy właściciel marki Toy Planet. – A do zagospodarowania jest naprawdę spora nisza, czyli rynki w mniejszych miastach. Tu potrzebny jest solidny inwestor, z kapitałem i potencjałem. Rozmawialiśmy z kilkoma firmami, ale ofertę Wojtexu uznaliśmy za najlepszą.

To nie pierwsza pozagastronomiczna inwestycja Wojtexu. Firma jest też producentem zippedów, czyli suwaków, które zamieniają buty sznurowane w zasuwane.

Author
Monika Wojniak-Żyłowska
dziennikarz

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €