Sushi kusi franczyzobiorców
Sushi Kushi serwuje franczyzobiorcom koncept lokali z kuchnią japońską. Inwestycja zwykle zwraca się w dwa lata.
Sushi Kushi to sieć sushi barów, oferująca dania kuchni japońskiej na miejscu oraz w dostawie. Pierwszy lokal powstał pod koniec 2012 roku, przy głównej ulicy Łodzi – Piotrkowskiej. Kolejne również otwierały się w Łodzi, ale wkrótce sieć wyszła poza jej granice. Dziś jest obecna w 10 polskich miastach i liczy 15 lokali. Cztery z nich otwarto w tym roku, a do końca grudnia w planach są kolejne dwa.
– Początkowo nasze produkty można było zamawiać tylko telefonicznie lub za pośrednictwem strony internetowej, a my dostarczaliśmy je do klientów – opowiada Andrzej Pelc-Gonera, prezes zarządu spółki Red Star Food Service, będącej właścicielem marki Sushi Kushi. – W miarę rozwoju sieci zdecydowaliśmy się jednak na odejście od tego modelu, na rzecz klasycznych lokali z salą konsumpcyjną. Nadal specjalizujemy się w dostawach do klienta, ale goście mogą osobiście odwiedzać wszystkie nasze restauracje.
Koncept jest przeznaczony dla miejscowości powyżej 50 tys. mieszkańców. W tej chwili franczyzodawcy najbardziej zależy na partnerach z dużych miast, szczególnie Wrocławia (gdzie już działają dwa lokale sieci) i Poznania. Choć oczywiście franczyzobiorcy z innych rejonów kraju także są mile widziani.
– Jeśli chodzi o konkretne lokalizacje, to ich atrakcyjność zależy w dużej mierze od miasta. Np. w Łodzi nasze lokale świetnie sprawdzają się zarówno w centrum, jak i na osiedlach. Podobnie jest w innych dużych miastach – dodaje Andrzej Pelc-Gonera. – Ważna jest dla nas sprawna realizacja zamówień z dostawą do klienta, więc staramy się wybierać lokalizacje dobrze skomunikowane.
Lokal powinien mieć powierzchnię minimum 70 m2. Podawana przez franczyzodawcę kwota inwestycji to ok. 140 tys. zł – ale nie uwzględnia ona kosztów remontu.
– Tego nie jesteśmy w stanie oszacować, dopóki nie zobaczymy lokalu – zastrzega Andrzej Pelc-Gonera.
Licencjodawca zapewnia wsparcie na etapie otwarcia i prowadzenia restauracji. Przygotowuje szkolenia, zarówno dla franczyzobiorców, jak i ich pracowników. Obejmują one swoim zakresem wszystkie zagadnienia związane z prowadzeniem lokalu – od procesu technologicznego i sposobu przyrządzania wszystkich dań, poprzez obsługę gości, organizację imprez, przygotowywanie cateringów, aż po metody skutecznego zarządzania lokalem gastronomicznym. Wstępna opłata licencyjna wynosi 20 tys. zł netto. Opłata franczyzowa zmienia się wraz z upływem czasu: w pierwszym miesiącu działalności franczyzobiorca nie płaci nic, przez następne pięć miesięcy po 1 tys. zł, przez kolejne pół roku po 1,5 tys. zł, a po roku współpracy opłata wzrasta do 2 tys. zł miesięcznie. Opłata marketingowa wynosi 250 zł miesięcznie. Jak podkreśla franczyzodawca, okres zwrotu z inwestycji zależy w dużej mierze od kosztów poniesionych na remont lokalu, ale dotychczas wynosił on zazwyczaj 18-24 miesięcy.
– Chociaż konkurencja w segmencie sushi barów jest niemała, to zainteresowanie kuchnią japońską wśród gości restauracji stale rośnie. W przeciwieństwie do wielu przemijających mód kulinarnych, sushi zyskało w Polsce taką popularność, że na stałe zagościło już na naszych talerzach. Przestało być luksusowym daniem dostępnym jedynie dla zamożnych gości, jemy je równie chętnie, co pizzę czy burgery – zauważa Andrzej Pelc-Gonera. – Uważam, że wciąż jest miejsce na kolejne lokale, zwłaszcza takie z ofertą dopasowaną do lokalnego rynku.
ZOBACZ W KATALOGU
Wyróżnione franczyzy
Nest Bank
Placówki bankowe
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Żabka
Sklepy typu convenience
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Santander
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Inne koncepty z branży gastronomia
Am Am Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Bafra Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Berlin Döner Kebap
Restauracje szybkiej obsługi
Bestpresso
Automaty vendingowe do kawy i przekąsek
Beza Krówka Lody Rzemieślnicze
Lodziarnie
Bike Café
Mobilne kawiarnie rowerowe i lodziarnie
BuBu Bubble Tea
Bary z bubble tea
Burger King®
Restauracje szybkiej obsługi
Cafe Słodziak
Kawiarnie
Chinkalnia
Restauracje gruzińskie
Cochise Burger
Burgerownie
Cofix Poland
Kawiarnie
Costa Coffee
Kawiarnie
Cukrem i Solą
Bary/przyczepy z szybkim jedzeniem i kawą
Da Grasso
Pizzerie
DG Restauracje
Restauracje, bary, kawiarnie w wielu formatach
Dobra Pączkarnia
Cukiernie
Domino’s Pizza
Pizzerie
Doskoi
Restauracje japońskie
Express Pizza American Style
Pizzerie
FABBRICA Italian Comfort Food
Restauracje włoskie
Fit Cake
Cukiernie bez cukru, glutenu, laktozy
Fruitisimo
Bary z sokami
Gruby Benek
Pizzerie
Islak Burger
Burgerownie
KawoWiniarnia
Kawiarnie-winiarnie
Koku Sushi
Restauracje sushi
Krowa Mać Burgers
Burgerownie
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Le Pain Quotidien
Piekarnie-restauracje
Lody Bonano
Lodziarnie
Lviv Croissants
Piekarnie typu fast-food z croissantami
Maxipizza
Pizzerie
McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Migavka
Restauracje comfort food
Ministerstwo Śledzia i Wódki 2.0
Kluby z alkoholem i przekąskami
Mniami Ice Cream
Przyczepy gastronomiczne z lodami i deserami
Mokra Włoszka
Pizzerie
Mr. Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
New York Pizza Department
Pizzerie
Niewinni Czarodzieje Trzyzero
Restauracje-kluby eventowe
Night Burger
Burgerownie
OJOO
Kawiarnie samoobsługowe
Pączkownia Smak Sprzed Lat
Mobilne cukiernie
PapaGyros
Grecki street food
Pijalnia Wódki i Piwa
Agencje płatnicze
Pijalnie Czekolady E.Wedel
Kawiarnie
Pizza Hut
Pizzerie
Pizzeria Stopiątka
Pizzerie
Przybij Piątaka
Puby
Sahar Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sayuri Sushi
Restauracje sushi
So Coffee
Kawiarnie
Stava
Dostawa posiłków i zakupów
Sulaiman Kebab
Przyczepy gastronomiczne z kebabem
Sushi Bistro
Restauracje sushi
Sushi Poke Go
Restauracje sushi
SushiRoll Bistro
Restauracje sushi
The Real Pizza Company
Pizzerie
The White Bear Coffee
Kawiarnie
Tibesti 2Go
Pizzerie
Tokyo Chessecake Bakery
Cukiernie
T-Pizza
Pizzerie
U Lodziarzy Wytwórnia Lodów Polskich
Lodziarnie
United Chicken
Restauracje szybkiej obsługi
Wendy’s
Restauracje szybkiej obsługi
Willisch
Lodziarnie
ZapieCKanki
Bary z zapiekankami
ŻarWok
Restauracje chińsko-amerykańskie
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Subskrybuj magazyn pomysłów na biznes
Rozważasz otwarcie firmy? Zrób sobie prezent na święta i zasubskrybuj magazyn "Własny Biznes FRANCHISING" i sprawdź, jaki biznes się...
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...


