Geox kroczy naprzód

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Geox to marka o światowym zasięgu. W Polsce dopiero przed rokiem zaczęła intensywnie rozwijać swoją sieć sprzedaży. Dziś ma łącznie 18 sklepów, z czego 10 należy do franczyzodawcy, a pozostałe do biorców licencji.
– W ostatnich miesiącach udało nam się uruchomić sklepy w centrum handlowym Sfera w Bielsku-Białej, w centrum Posnania w Poznaniu oraz w warszawskiej Galerii Mokotów. Przedłużyliśmy również umowy w dwóch istniejących lokalach. Plany na 2017 rok zakładają otwarcia w Olsztynie, Krakowie i Warszawie – mówi Łukasz Kuźniar, menedżer marki Geox na Polskę i kraje bałtyckie.

Koszt inwestycji w remont i wyposażenie sklepu zgodnie ze standardem sieci wymaga kwoty co najmniej 150 tys. zł. Franczyzobiorca musi też przedłożyć odpowiednie zabezpieczenie finansowe, w celu uzyskania limitu kredytowego niezbędnego do prowadzenia działalności. Wynika to z faktu, że współpraca opiera się na modelu depozytowym – franczyzobiorca nie płaci za towar, a zarabia na prowizji od sprzedanych produktów. Wartość limitu kredytowego jest każdorazowo ustalana indywidualnie.
– Wszystkie sklepy otwarte w ciągu ostatnich dwóch lat były rentowne od pierwszego miesiąca. A zwrot z inwestycji szacowany jest na około dwa lata – mówi Łukasz Kuźniar.

Franczyzodawcę interesują lokalizacje w miastach powyżej 150 tys. mieszkańców w centrach handlowych. Optymalna powierzchnia lokalu sięga od 80 do 110 m2.
– Wspieramy partnerów w negocjacjach i wynajdywaniu odpowiednich lokalizacji. W związku z czym najważniejsze jest, by potencjalny partner zgłosił się do nas z informacją, jakie miasta go interesują – dodaje Kuźniar.

Marka Geox to dziecko włoskiego przedsiębiorcy nazwiskiem Mario Moretti Polegato. Jego biznesowy pomysł narodził się podczas pieszej wędrówki przez pustynie w Nevadzie. Aby ulżyć swoim przegrzanym stopom, Polegato wyciął dziury w gumowych podeszwach swoich butów za pomocą scyzoryka. Później dopracował koncepcję i opatentował ją jako technologię wodoodpornej, ale oddychającej membrany, dzięki której but oddycha. Pomysłodawca do tego stopnia uwierzył w swój wynalazek, że postanowił go sprzedać wiodącym producentom obuwia. Żadne z rynkowych gigantów nie był jednak zainteresowany technologią, toteż Polegato postanowił spróbować szczęścia na własną rękę. Udało się – założona w 1990 roku firma Geox po dekadzie obecności na rynku była warta już bilion euro. Majątek jej twórcy szacowany jest na 2,3 mld dolarów, co dało mu w 2014 roku 13. miejsce na liście najbogatszych Włochów. Sieć Geox liczy natomiast 1,2 tys. sklepów na całym świecie.

See in catalogue

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €