Franczyzodawca jak mentor

Young Engineers fit for a Prince
00:00
03:42

Właściciel marki Mentor Ubezpieczenia działa na rynku od 20 lat, ale budowę sieci franczyzowej dopiero rozpoczyna. Premierowy lokal na licencji franczyzowej ma pojawić się w pierwszym kwartale 2017 roku. Obecnie w sieci działa sześć punktów partnerskich: trzy w Toruniu, po jednym w Suwałkach, Bielsku-Białej i Brodnicy.

Mentor wchodzi z franczyzą na konkurencyjny rynek, na którym nie brak konceptów ubezpieczeniowych o ugruntowanej pozycji. Franczyzodawca przekonuje jednak, że ma sposób, by wyróżnić się na tle pozostałych graczy i przyciągnąć zarówno partnerów, jak i klientów.
– Jako Grupa Mentor obsługujemy ogromną liczbę różnych klientów, którzy czasami są zbyt mali dla obsługi przez dużego brokera i wtedy takich klientów chcemy skierować lokalnie do naszej sieci sprzedaży. Dodatkowo chcemy wykorzystać potencjał naszych klientów korporacyjnych, a właściwie ich pracowników, zachęcając ich do zakupu produktów oferowanych przez naszą sieć sprzedaży – mówi Krzysztof Gruszczyński, prezes zarządu Mentor Ubezpieczenia.

Franczyzodawca zapowiada również, że w ciągu pierwszego roku działalności jednostki franczyzowej będzie wspierał jej właściciela finansowo, przekazując mu konkretną kwotę – choć jej wysokości nie podaje. Zapowiada też, że w ofercie placówek Mentor pojawią się produkty niedostępne na rynku dla innych agentów. Mają być atrakcyjniejsze dla wybranych grup klientów (grup zawodowych) pod względem zakresu ubezpieczenia, jak i ceny.
– Współpracujące z nami biura będą miały szeroki wachlarz możliwości doboru optymalnej oferty dla klienta. Będą mogli wybierać spośród produktów 18 firm sprzedających ubezpieczenia majątkowe oraz 10 oferujących ochronę życia i zdrowia – zapowiada Krzysztof Gruszczyński.

Przewidywana kwota inwestycji we franczyzę Mentor wynosi 7-10 tys. zł. Jest przeznaczana na wyposażenie i oznakowanie biura zgodnie ze standardem obowiązującym w sieci. W ich skład wchodzą m.in. meble, wyklejenie witryn, malowanie ścian, zewnętrzne i wewnętrzne oznakowanie lokalu. Franczyzobiorca nie odprowadza natomiast opłaty licencyjnej.
– Sukces przedsięwzięcia zależy od zaangażowania franczyzobiorcy oraz lokalizacji biura. Doradzamy partnerowi, gdzie placówka powinna być umiejscowiona, aby dobrze funkcjonowała – tłumaczy Gruszczyński. Kluczowe jest pierwsze 18 miesięcy. Po ich upływie mamy już rozpoznawalny punkt, do którego przychodzą nowi klienci i który przynosi zyski.

Franczyzobiorca otrzymuje prowizję za sprzedaż ubezpieczeń. Jest to procent od zainkasowanej składki od klienta. Wysokość prowizji zależy od rodzaju sprzedanego ubezpieczenia.

Partner promotion – discover more
Sponsored • Example Partner

Brands from the same sector

Franchise Logo

Franchise name

Sports articles

Price icon 15,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Partnership

Price icon 10,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Master licenses

Price icon 7,000 €
Franchise Logo

Franchise name

Franchise

Price icon 5,000 €