Zalety franczyzy dla franczyzobiorcy
Przedsiębiorca przystępujący do systemu franczyzowego może liczyć na osiągnięcie wielu korzyści na starcie i podczas współpracy.
- Znana marka
Franczyzobiorcy działają pod znaną marką, utrwaloną w świadomości społecznej. Łatwiej jest im więc zdobyć klientów. Korzystają także z renomy, znaków towarowych, praw autorskich, tajemnic handlowych i wszelkich zastrzeżonych procesów i formuł należących do sieci. - Sprawdzony pomysł
Bezpośrednią korzyścią z przystąpienia do sieci franczyzowej jest uzyskanie dostępu do know-how firmy, czyli gotowego przepisu na prowadzenie biznesu. Posiadając stosunkowo nieduży kapitał franczyzobiorca zyskuje dostęp do recept gospodarczych, które w innym przypadku musiałby sam wypracować. - Wsparcie ze strony franczyzodawcy
Franczyzodawca zobowiązuje się zapewnić biorcom licencji osiągnięcie takiego samego sukcesu, jaki on osiągnął (na ile jest to możliwe). Zobowiązania dawcy mogą dotyczyć m.in.:- znalezienia satysfakcjonującej lokalizacji lub odpowiedniego lokalu;
- pomocy dla biorcy przy uruchamianiu punktu;
- wsparcia przy ustalaniu właściwego poziomu i rodzaju zatowarowania;
- szkolenia franczyzobiorcy i jego pracowników w zakresie: prowadzenia biznesu, wszelkich metod produkcji i przygotowania towarów, księgowości, kontroli biznesowych, promocji marketingowych i merchandisingu.
- Pomoc dla niedoświadczonych
Zwykle franczyzobiorca nie musi posiadać doświadczenia zawodowego w branży, w której będzie prowadził działalność. Otrzyma bowiem od franczyzodawcy pełne przygotowanie i stałą pomoc w tym zakresie. Brak podstawowej czy specjalistycznej wiedzy jest uzupełniany przez program szkoleniowy. Do rąk biorcy licencji trafia również podręcznik operacyjny, w którym zostanie szczegółowo wytłumaczone, jak prowadzić daną firmę. Ponadto franczyzodawca zwykle gromadzi maksymalną ilość informacji rynkowych i doświadczeń, którymi dzieli się ze swoimi partnerami. - Mniejsze ryzyko, większa wiarygodność
Bezpośrednią korzyścią z przystąpienia do sieci franczyzowej jest obniżenie ryzyka związanego z uruchomieniem działalności gospodarczej. To z kolei zwiększa wiarygodność biorcy licencji w rozmowach biznesowych i negocjacjach z kontrahentami (w tym także instytucjami finansowymi). Badania i doświadczenia zachodnich rynków dowodzą, że liczba upadłości przedsiębiorstw działających w ramach systemów franczyzowych jest znacznie niższa niż tych, działających samodzielnie. - Korzyści z działań reklamowych i promocyjnych franczyzodawcy organizowanych na skalę ogólnokrajową
Biorca jako pojedynczy przedsiębiorca nigdy nie mógłby sobie pozwolić na kupno dużej kampanii reklamowej w mediach ogólnopolskich. Nie miałoby to też sensu ekonomicznego przy małej skali działania. Wejście do sieci franczyzowej o wielu jednostkach, daje możliwość pojedynczemu biorcy na skorzystanie z efektu dużej kampanii reklamowej organizowanej przez dawcę licencji dla całej sieci. - Lepsze warunki umów z kontrahentami i dostawcami
Dawca licencji negocjując warunki umów z dostawcami dla całej sieci (np. coli dla sieci barów). Jest w stanie osiągnąć dużo korzystniejsze warunki zakupu niż mógłby wynegocjować nawet najsprawniejszy negocjator, ale prowadzący tylko jeden mały barek.
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

Willisch
Lodziarnie

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej