Wchodzić czy zachować ostrożność?
Wybór sieci franczyzowej determinuje nasze losy na najbliższe lata. Dlatego warto wykazać się ostrożnością przy jej wyborze.
Oto sytuacje, które powinny zwiększyć czujność inwestora (czerwone światło), oraz te które powinny go uspokoić (zielone światło).
Zielone światło
Zastanowiłeś się jaki produkt lub usługę chcesz sprzedawać, i czy jest to zgodne z twoimi zainteresowaniami. Biznes, w który zainwestujesz będziesz musiał prowadzić przez przynajmniej kilka najbliższych lat. Powinieneś lubić to, co robisz. Jest to jeden z podstawowych składników twojego sukcesu.
Czerwone światło
Postanowiłeś zainwestować, gdyż zachwyciła cię prezentacja systemu przedstawiona przez franczyzodawcę. Nie sprawdziłeś jednak potencjalnego popytu na produkt lub usługę, którą chcesz oferować na rynku, na którym będziesz działał. Pamiętaj, że nie wszystko złoto co się świeci!
Zielone światło
Nie polegasz tylko na informacjach otrzymanych od franczyzodawcy. Rozmawiałeś z osobami, które prowadzą konkurencyjną działalność oraz franczyzobiorcami należącymi do sieci, w którą chcesz zainwestować.
Czerwone światło
Dysponujesz tylko kwotą pieniędzy, którą franczyzodawca określił jako niezbędną do zainwestowania w jego sieć. Nie posiadasz dodatkowych środków, które pozwolą ci przetrwać pierwsze kilka miesięcy, zanim prowadzony przez ciebie biznes zacznie być rentowny.
Zielone światło
Franczyzodawca przekazał ci informacje na temat:
- swojego doświadczenia w prowadzeniu działalności gospodarczej,
- aktualnej i planowanej liczby franczyzobiorców,
- twoich przewidywanych dochodów wraz z informacją jaka liczba dotychczasowych franczyzobiorców osiągnęła taki poziom dochodów,
- wysokość opłaty wstępnej,
- wysokość opłat wnoszonych w trakcie współpracy,
- całkowitej kwoty inwestycji,
- zakresu udzielanej przez niego pomocy,
- okresu obowiązywania umowy,
- warunków na jakich możesz żądać przedłużenia lub rozwiązania umowy franczyzowej,
- warunków na jakich możesz przenieść na osobę trzecią swoje prawa i obowiązki wynikające z umowy franczyzowej,
- liczby rozwiązanych i przedłużonych umów franczyzowych,
- toczących się postępowań sądowych i administracyjnych, w których stroną jest franczyzodawca.
Czerwone światło
Franczyzodawca nie prowadzi jednostki pilotażowej i nie posiada ani jednego franczyzobiorcy.
Zielone światło
Skontaktowałeś się z Polską Organizacją Franczyzodawców.
Wyróżnione franczyzy
Synevo Punkty Pobrań
Punkty pobrań badań labolatoryjnych
Kurcze Pieczone
Punkty gastronomiczne z daniami z drobiu
Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie
Żabka
Sklepy typu convenience
Nest Bank
Placówki bankowe
So Coffee
Kawiarnie
Santander
Placówki bankowe
Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA
DDD Dobre Dla Domu
Sklepy z podłogami i drzwiami
Z OSTATNIEJ CHWILI
POKAŻ WSZYSTKIE
Dobra decyzja
Sabina Pruski pracowała w pizzerii Tibesti2go kiedy pojawiła się oferta objęcia lokalu we franczyzę. Skorzystała z niej.
Z głową do peruk i do biznesu
Peruki przestały być niszowym gadżetem i takim także biznesem. Klienci poszukują gotowych peruk w sklepach internetowych oraz robionych w...
Czym zajmuje się Rada Franczyzobiorców Żabki?
Rada Franczyzobiorców Żabki ma już blisko 15-letnią tradycję. Jak układa się współpraca na linii Rada – centrala i co konkretnego z...
Bricomarché rozwija sieć w północnej Polsce
Bricomarché otworzył nowy market w Dobrym Mieście i tym samym wzmocnił swoją obecność na Warmii i Mazurach. To kolejny sklep sieci...


