Ekspresem z kawą
Prowadząc lokal gastronomiczny warto zaopatrzyć się w ekspres do kawy. Urządzenie w krótszym czasie przygotuje kofeinowy napój i pozwala obsłużyć większą liczbę klientów.
Ekspresy do kawy sprawdzają się w lokalach, które nie specjalizują się w paleniu kawy, a w których napój jest w podstawowej ofercie gastronomicznej. Poza tym przy dużej liczbie klientów i braku pracownika – baristy, urządzenie do parzenia kawy okazuje się niezbędne. Automat gwarantuje zawsze taką samą jakość podawanego napoju. Automatycznie przyrządzana kawa za pomocą jednego przycisku może pojawić się w filiżance w przeciągu kilkunastu, kilkudziesięciu sekund.
Na rynku istnieje wiele modeli i typów ekspresów do kawy. Najważniejszym kryterium jest zapotrzebowanie, czyli ile kaw będziemy wydawać np. w przeciągu godziny i jakiego rodzaju. A jest w czym wybierać: espresso, ristretto, latte, cappuccino, macchiato, cafe au lait etc.
Najprostszy ekspres do kawy można kupić już za 700 zł, bardziej zaawansowany może kosztować 18 tys. zł. Urządzenia z tzw. górnej półki są szybsze i bardziej wydajne. W ciągu godziny mogą wydać ok. 400 filiżanek kawy. Dlatego, jeśli restauracji zależy na wysokiej jakości napoju i dużej liczbie obsłużonych klientów, zaleca się automatyczny wielofunkcyjny ekspres ciśnieniowy.
Możliwości ekspresów do kawy są jednak znacznie większe. Cen również: wysokiej jakości ekspres firmy LaCimbali, model M3 Superbar 2C, kosztuje blisko 70 tys. zł. Umożliwia przygotowanie czterech kaw jednocześnie, wydawanie napoju za pomocą jednego przycisku, posiada m.in. automatyczny poziom wody w bojlerze, dozowanie i programowanie, ciekłokrystaliczny wyświetlacz z licznikiem wydawanych porcji kawy, wody i mleka. Jest w stanie wydać 360 filiżanek espresso na godzinę i 320 porcji cappuccino.
(mdk)
Featured franchises

Żabka
Sklepy typu convenience

McDonald’s
Restauracje szybkiej obsługi

Xtreme Fitness Gyms
Kluby fitness/siłownie

Willisch
Lodziarnie

Alior Bank Partner
Placówki bankowe

Yasumi Instytut Zdrowia i Urody
Gabinety kosmetyczne, hotele i obiekty SPA

Carrefour
Sklepy convenience, minimarkety, supermarkety
Brands from the same sector

Franchise name
Sports articles

Franchise name
Partnership

Franchise name
Master licenses

Franchise name
Franchise
Z ostatniej chwili
Pokaż wszystkie
Otwórz biznes z Lviv Croissants
– Jestem mile zaskoczona tym, że ta franczyza jest bardzo dobrze zorganizowana. Każdy zna tutaj swoją funkcję. Mamy opiekunów, do których...
Dowiedz się więcej
Sukces programu Żabki
Żabka kontynuuje program dla początkujących przedsiębiorców „Bezpieczny start”. Dzięki inicjatywie sieci, ponad 50 osób otworzyło...
Dowiedz się więcej
Fit+ sięga po niszę
Sieć bezobsługowych siłowni Fit+ celuje w miejscowości już od 1 tys. mieszkańców. Sąsiedztwo lokalnej konkurencji mile widziane.
Dowiedz się więcej
Dobry rok Żabki
Grupa Żabka chwali się wynikami za 2024 rok. Zysk netto wzrósł o 66 proc., a sprzedaż do klienta końcowego o blisko 20 proc. Przybyło też...
Dowiedz się więcej